Rezerwista F1 szuka super licencji: imbroglio Gutiérreza

Gdyby Racing Point wolał poprosić Nico Hülkenberga o zastąpienie Sergio Péreza, trzeci kierowca Mercedesa i tak nie byłby w stanie ścigać się. 

opublikowany 05/08/2020 à 17:50

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Rezerwista F1 szuka super licencji: imbroglio Gutiérreza

Jaka jest rola rezerwisty F1 ? Apriorycznie zastąp kierowcę startowego, jeśli jest on chory lub uzyskał pozytywny wynik testu na obecność Covid-19, tak jak miało to miejsce w przypadku Sergio Péreza w zeszłym tygodniu. 

Od tego momentu wyobrażamy sobie, że zespoły dbają o to, aby ich trzeci kierowca był w stanie wykonać tę funkcję, jeśli jego usługi będą potrzebne… Jednak pomiędzy teorią a praktyką istnieje świat, który mogliśmy odkryć w ostatnich dniach. 

Na papierze Esteban Gutiérrez powinien w normalnych okolicznościach zastąpić swojego rodaka Péreza zgodnie z obowiązującą umową pomiędzy Mercedes i zespół zajmujący się silnikami klienta Racing Point. Były kierowca Saubera i Haas dzieli rolę rezerwisty Brackley ze Stoffelem Vandoorne, ale tego ostatniego powstrzymywały obowiązki w Formuła e w Berlinie. 

Ostatecznie zdecydował się Racing Point Nico Hülkenberg na tej podstawie, że Niemiec lepiej znał dom po spędzeniu 5 sezonów w dawnej strukturze Force India (2011-12; 2014-16). Albo. W każdym razie Gutiérrez nie byłby w stanie wystartować w Grand Prix bez uprzedniego przejechania 300 kilometrów na pokładzie jednomiejscowy, warunek sine qua non nałożony w załączniku L do międzynarodowego kodeksu sportowego dla kierowców, których superlicencja sięga ponad 3 lata. 

Jednak ostatni początek kariery Meksykanina datuje się na Grand Prix Abu Zabi w 2016 roku z Haasem.

« Myślę, że Esteban byłby bardzo dobrym kandydatem, skomentował Toto Wolff, główny zespół Mercedesa. Niestety nie zakwalifikował się do rozgrywek ze względu na nowe przepisy, które weszły w życie w tym sezonie. 

Nie zwracaliśmy na to uwagi, ponieważ uznaliśmy, że były kierowca Formuły 1 z solidnym doświadczeniem nie będzie musiał przechodzić przez ten etap. Ale właśnie dlatego Racing Point zwróciło się do Hülkenberga, co wcale nie jest złą opcją. 

Musimy zobaczyć, jaki wpływ ma na nas ta sytuacja. To oczywiście szkoda, bo miło byłoby dać Estebanowi szansę. Jest istotną częścią naszego zespołu. Musimy pomyśleć o innym rozwiązaniu.” 

Jakakolwiek jazda nowoczesną F1 jest ściśle regulowana przepisami sportowymi. Ten ostatni planuje na przykład dzień testowy dla każdego kierowcy, który nie startował w Grand Prix przez ostatnie dwa sezony i przygotowuje się do wymiany startera. Jednakże tę próbę można odblokować tylko wtedy, gdy zespół podał wcześniej nazwisko zastępcy. 

Krótko mówiąc, pomimo oficjalnego tytułu rezerwisty Mercedesa, a co za tym idzie, Racing Point i McLarenszanse na zobaczenie w najbliższej przyszłości Gutiérreza, który w środę skończy 29 lat, ponownie wziąć udział w Grand Prix, są nikłe. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz