Ricciardo i Verstappen korzystają z różnych ustawień

Kierowcy Red Bulla zakończyli sesję kwalifikacyjną bardzo różnymi samochodami, uzyskując niemal podobny wynik.

opublikowany 07/10/2017 à 16:07

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Ricciardo i Verstappen korzystają z różnych ustawień

W tę sobotę na Suzuce (Japonia) nie trafili na pierwsze strony gazet, ale obaj czerwony Byk de Daniel Ricciardo et Max Verstappen ponownie wystartuje z najwyższej pozycji pola startowego w niedzielę rano (start o 7:XNUMX czasu francuskiego).

Jeśli różnica między obydwoma mężczyznami jest minimalna (mniej niż jedna dziesiąta na korzyść Australijczyka), zastosowane strategie były bardzo różne. Daniel Ricciardo ustanowił swój najlepszy czas za kierownicą A jednomiejscowy regulowany przy minimalnym ciśnieniu, podczas gdy Max Verstappen poleciał na tor z wycelowanymi lotkami, co wystarczyło, aby uzyskać wsparcie w zakrętach, ale nieco stracić prędkość maksymalną. „Jeśli to właściwe ustawienie? nie jestem tego pewien”, wymyka się Verstappenowi. „Być może w kwalifikacjach nie była to właściwa opcja, ale jutro może być inaczej. »

Holender był załamany po swoim piątym najlepszym czasie. "Mogło być lepiej. Moje pierwsze udane okrążenie w Q3 wcale mnie nie usatysfakcjonowało, ale w ostatniej próbie udało mi się wrócić na tor. »

Zwycięzca poprzedniego weekendu w Sepang (Malezja), Max Verstappen nie jest zaskoczony, że znalazł się w trudnej sytuacji na japońskiej ziemi. „Wchodzi w grę kilka czynników. Myślę, że w tym roku zakręty pokonuje się tutaj z dużą prędkością, a tor stał się czymś w rodzaju długiej, bardzo szybkiej linii prostej. Nie ułatwia nam to pracy. Dodatkowo w Japonii temperatura jest niższa, a upał jest zaletą dla naszego samochodu. Mam jednak nadzieję, że w niedzielę będzie trochę cieplej i nastąpi lepsza degradacja opon. »

Po drugiej stronie garażu, Daniel Ricciardo zachował swój zwykły uśmiech. Przypisany mu czwarty czas na koniec Q3, zyskał miejsce po karze otrzymanej przez Valtteri Bottas (Mercedes). „To dobrze, dzięki temu będę mógł zacząć od czystej strony toru”.– wyjaśnia Australijczyk.

To położenie może zapewnić lepszą przyczepność, gdy zgasną światła. „Start zadecyduje o wielu rzeczach. Nie jest tu łatwo wyprzedzać; Dokładnie ustawiłem samochód na wyścig. Przy mniejszym docisku uzyskam lepszą prędkość na prostej, co pomoże mi w fazie ataku lub obrony. »

0 Zobacz komentarze)