Romain Grosjean będzie próbował zebrać siły w Korei

Po kolejnej kolizji w pierwszej rundzie na Suzuce Romain Grosjean zrobi wszystko, aby w Korei wypaść dobrze. Francuz odpowiada na pytania lotosf1team.com.

opublikowany 10/10/2012 à 12:59

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Romain Grosjean będzie próbował zebrać siły w Korei

Po pierwsze, co wydarzyło się na Suzuce?
Od Singapuru na początku starałem się być bardzo ostrożny. Wchodząc w pierwszy zakręt uważnie obserwowałem Sergio [Perez] po mojej lewej stronie, aby uniknąć kontaktu z nim. Ale nie spodziewałem się dużej różnicy prędkości między mną a Markiem [Webberem], który hamował na drugim zakręcie i zderzyliśmy się. To był głupi błąd. Mark [Webber] przyszedł do mnie po wyścigu i oczywiście nie był zadowolony. Ale przeprosiłem go i teraz musimy iść dalej. Zespół i ja usiedliśmy i jeszcze raz dokładnie przyjrzeliśmy się temu, co się stało. Oczywiście jest to obszar, który musimy poprawić i skupimy się na nim podczas następnych wyścigów.

Poddałeś się pod koniec wyścigu. Czy miałeś problem?
Próbowałem przejechać ostatni długi przejazd, ale osiągi moich opon dramatycznie spadły. Brakowało mi punktów, a ostatni postój tak późno nie miał sensu, zarówno ze względów strategicznych, jak i bezpieczeństwa. Zatem porzucenie było jedyną spójną opcją.

Jakie pozytywne rzeczy pamiętasz z tego weekendu?
Najważniejszym wydarzeniem były z pewnością kwalifikacje i sposób, w jaki wszyscy pracowaliśmy jako zespół, aby znaleźć rozwiązanie naszych problemów z konfiguracją samochodu, które pojawiały się od początku weekendu. W kwalifikacjach bardzo łatwo dotarliśmy do Q3, a osiągi samochodu były nieco wyższe na starcie. „Byłem bardzo zadowolony ze sposobu, w jaki moi inżynierowie i ja pracowaliśmy razem przez weekend, aby wydobyć z samochodu większe osiągi.

Jak dowiedziałeś się o obwodzie Yeongam?
Nakręciłem wersję na Xbox. Nie jest to najłatwiejszy tor do nauki na komputerze, ponieważ podejście do zakrętów jest podobne. Nie mogę się doczekać, aż doświadczę toru za kierownicą E20. Mam nadzieję, że samochód będzie szybki, a nasze ulepszenia zapewnią nam lepsze osiągi. Bardzo chcę wrócić na szlak i dowiedzieć się…

Tor składa się z trzech długich prostych i większej liczby krętych odcinków. Czy to utrudnia tuning samochodu?
Podobnie jest na wielu obwodach. Będą zakręty, w których będziemy czuć się komfortowo, a inne mniej. Znamy nasze mocne i słabe strony. Mam więc nadzieję, że możemy poprawić się w Korei i na koniec sezonu.

Jak się przystosować, gdy trzeba iść na tego rodzaju kompromisy?
Kompromis nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Każdy na siatce ma swoją łąkęfeBibliografia. Niektórzy ludzie lubią na przykład bardzo lekki samochód przy dużych prędkościach, dlatego powinieneś spróbować znaleźć najlepsze rozwiązanie, które będzie odpowiadać Twojemu stylowi. W zasadzie dość dobrze się adaptujemy i to nowe wyzwanie będzie ciekawe.

Co sądzisz o Korei jako kraju?
Seul bardzo mi się podobał, kiedy odwiedziłem go w zeszłym roku. To fascynująca mieszanka kultury azjatyckiej i pewnego europejskiego smaku. Tor znajduje się w dość odległym miejscu, a ta część Korei bardzo różni się od Seulu. To doświadczenie z pewnością bardzo różni się od większości innych Grand Prix. Tor wydaje się stanowić wielkie wyzwanie i wspaniale będzie ścigać się przed nowymi fanami F1.

Lubisz odwiedzać nowe kraje i poznawać nowych fanów?

Tak, bardzo lubię podróżować i poznawać nowych fanów. Właśnie opuściliśmy Japonię, gdzie publiczność jest naprawdę bardzo entuzjastycznie nastawiona. Ludzie wręczyli mi nawet flagę z podpisem wielu z nich, co bardzo mnie ucieszyło. Formuła 1 jest w Korei wciąż nowością, dlatego fascynujące jest obserwowanie rozwoju tego sportu i poznawania nowych odbiorców.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz