Ross Brawn: Brawn GP, ​​„osiągnięcie, z którego jestem najbardziej dumny”

Ross Brawn w podcaście „Beyond the grid” opowiadał o genezie i ewolucji swojego zespołu Brawn GP w sezonie 2009. Dla niego codzienne życie zespołu nie było łatwe.

opublikowany 12/07/2019 à 09:52

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ross Brawn: Brawn GP, ​​„osiągnięcie, z którego jestem najbardziej dumny”

Istnieją stajnie, które wyznaczają historię Formuła 1 ze względu na ich bogate osiągnięcia, inni ze względu na ich przegapioną obecność. Historia Brawn GP jest ze swej strony przykładem podręcznikowym: stał się on najbardziej płodnym zespołem w historii tej dyscypliny, z idealnym stosunkiem: jeden sezon, jeden tytuł konstruktorów. Statystyka, która niewątpliwie napawa dumą jej byłego dyrektora, Rossa Brawna, udzielił wywiadu z okazji 1-lecia startów swojego zespołu w Mistrzostwach Świata Formuły XNUMX w podcaście „Poza siecią”.

 

 

W ciągu 45 minut wywiadu Brytyjczyk powrócił do sezonu 2009, dbając jednocześnie o to, aby w swojej historii uwzględnić rzadko ujawniane wcześniej anegdoty i szczegóły. Dowiadujemy się zatem, że zespół na początku sezonu przeżywał okres dominacji, krytykowany ze wszystkich stron przez konkurencję: „Początek roku upłynął pod znakiem protestów związanych z konstrukcją samochodu. […] Bardzo mocno walczyliśmy na torze, ale także poza nim. »

obecny directeur Motor Sports de Liberty Media fait ici référence à la trouvaille du double-diffuseur. Cette appendice, imaginée en catimini par Brawn GP, mais aussi Toyota et Williams koniec 2008 roku, umożliwiło zwiększenie przepływu powietrza na poziomie nawiewnika, a co za tym idzie, skorzystanie ze zwiększonego wsparcia na zakrętach. Rywale złożyli apelację do Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), ale bezskutecznie.

>>>Początki bajki Brawn GP<<<

Brawn GP również przeszedł z okresu dominacji podczas pierwszych sześciu Grand Prix (sześć zwycięstw) do okresu niedoboru. Sytuacja wyjaśniona powrotem do czołówki niektórych zespołów na starcie, jak Red Bull i brakiem ulepszeń w jednomiejscowym BGP 001: „Konstrukcja samochodu była łatwa do zrozumienia, kontynuuje były szef techniczny Benettona i Ferrari. Zespołom łatwo było skopiować nasze koncepcje. Ponadto, nie mieliśmy wystarczających środków, aby opracować samochód.

W sezonie mieliśmy tylko jedną lub dwie modyfikacje. » Bardzo napięty budżet i poszukiwanie oszczędności: « Członkowie zespołu podróżowali linią lotniczą EasyJet. W każdą niedzielę lecieliśmy do domu ze wszystkimi brytyjskimi fanami w kierunku Anglii. To było niesamowite i bardzo szczególne przeżycie. » 

Ross Brawn opowiada także o zakończeniu sezonu i wyścigu o tytuł, w którym zespół zmierzył się w Brazylii z Red Bullem Christiana Hornera: „To był dla nas bardzo napięty weekend. Kwalifikacje były gorączkowe ze względu na zmienną pogodę. Byliśmy bardzo daleko w tyle z Jensonem (Buttonem), a Rubens był na lepszej pozycji.

Jenson przyszedł do mnie w niedzielę rano i powiedział: „Nie martw się, naprawię to. » Bardzo mnie to zaskoczyło, bo on nigdy nie mówił takich rzeczy. Pojechał fenomenalny wyścig, jego wyprzedzanie było rewelacyjne i zrobił tego dnia wszystko, co konieczne. »

 

 

Zespół zakończył się zwycięstwem w mistrzostwach świata kierowców i konstruktorów. Sukces, który położył podwaliny pod zespół Mercedesa, pięciokrotnego mistrza świata od 2014 roku. Jednak według Rossa Brawna dziedzictwo jego zespołu jest zapewnione: „Nadal widzę wielu fanów przychodzących na tory z gadżetami i czapkami Brawn GP. Często mówią mi, że ten sezon odcisnął na nich piętno. [...] Myślę, że to osiągnięcie, z którego jestem najbardziej dumny. »

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)