Sainz przyznaje się do winy, ale twierdzi, że zakręt nr 2 w Soczi jest źle zaprojektowany

Kierowca McLarena przyznaje, że błędnie ocenił swoją prędkość i trajektorię, wjeżdżając na tor po tym, jak podczas pierwszego hamowania skręcił za szeroko. 

opublikowany 28/09/2020 à 11:51

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Sainz przyznaje się do winy, ale twierdzi, że zakręt nr 2 w Soczi jest źle zaprojektowany

Solidne 6. miejsce w kwalifikacjach w Soczi, Carlos Sainz nie przekroczył drugiego zakrętu Grand Prix Rosji. Pilot McLaren rzeczywiście oderwał mu lewe przednie koło, gdy próbował skorzystać z pasa awaryjnego znajdującego się skrajnie na lewo od pierwszej drogi ewakuacyjnej podczas hamowania i oznaczonego styropianowymi słupkami. 

W notatce informacyjnej dyrektora wyścigowego FIA Michaela Masiego (zdecydowanie) określono, że każdy kierowca, który ominął wierzchołek w drugim zakręcie i opuścił granice toru, musi ominąć szereg znaków, zanim w całkowicie bezpieczny sposób wróci na tor. 

« Niestety na początku drugiego zakrętu ktoś znajdował się po wewnętrznej stronie zakrętu, przez co pojechałem trochę szeroko, przewinął Sainz po przejściu na emeryturę. Zanim podjąłem decyzję o ominięciu kręgli, kąt wejścia był bardzo, bardzo wąski. Źle oceniłem prędkość mojego podejścia i uderzyłem w ścianę dość gwałtownie. Mój błąd.

Nadal uważam, że taka zmiana nie powinna mieć miejsca. Negocjacje nie są przyjemne i prowadzą do tego rodzaju problemów. Zakręt jest źle zaprojektowany. W tę niedzielę mogliśmy to zobaczyć ponownie, gdy kilku pilotów minęło szczyt i musiało przelatywać między blokami, czasami je niszcząc ".

Sainz nie był jedynym kierowcą, który musiał pokonać Gymkhanę w pierwszej strefie hamowania rosyjskiego autodromu. Jeśli Max Verstappen początkowo radził sobie dobrze, Romain Grosjean spowodowało, że wirtualny samochód bezpieczeństwa pojawił się 10 okrążeń od bramki po uderzeniu w styropianowy słupek. 

Daniel Ricciardo et Alexander Albon ze swojej strony otrzymali 5 sekund kary za niezastosowanie się do poleceń dyrektora wyścigu. 

« Układ jest dziwny w tym obszarze– ocenia pilot Renault. Jeśli wziąć pod uwagę moją sytuację, miałem blokadę kół, ale i tak próbowałem pokonywać zakręt, wmawiając sobie, że minie.

Problem w tym, że w ostatniej chwili zdajesz sobie sprawę, że tego nie zrobi, i wtedy musisz jechać aż do końca w lewo, szukając drogi awaryjnej. Docierasz do punktu, z którego nie ma odwrotu, ponieważ straciłbyś na manewrze znacznie więcej niż 5 sekund ". 

Ricciardo uważa również, że w tym obszarze należy dokonać przeglądu trasy. Opinia podzielana przez George’a Russella, który uważa, że ​​ten zakręt to 2” nic dobrego dla wyścigu „. Pilot Williams ujawnia, że ​​zaproponował modyfikację utworu, czerpiąc inspirację z nawrotu, który otwiera trasę w Bahrajnie. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)