Solidne 6. miejsce w kwalifikacjach w Soczi, Carlos Sainz nie przekroczył drugiego zakrętu Grand Prix Rosji. Pilot McLaren rzeczywiście oderwał mu lewe przednie koło, gdy próbował skorzystać z pasa awaryjnego znajdującego się skrajnie na lewo od pierwszej drogi ewakuacyjnej podczas hamowania i oznaczonego styropianowymi słupkami.
W notatce informacyjnej dyrektora wyścigowego FIA Michaela Masiego (zdecydowanie) określono, że każdy kierowca, który ominął wierzchołek w drugim zakręcie i opuścił granice toru, musi ominąć szereg znaków, zanim w całkowicie bezpieczny sposób wróci na tor.
« Niestety na początku drugiego zakrętu ktoś znajdował się po wewnętrznej stronie zakrętu, przez co pojechałem trochę szeroko, przewinął Sainz po przejściu na emeryturę. Zanim podjąłem decyzję o ominięciu kręgli, kąt wejścia był bardzo, bardzo wąski. Źle oceniłem prędkość mojego podejścia i uderzyłem w ścianę dość gwałtownie. Mój błąd.
Nadal uważam, że taka zmiana nie powinna mieć miejsca. Negocjacje nie są przyjemne i prowadzą do tego rodzaju problemów. Zakręt jest źle zaprojektowany. W tę niedzielę mogliśmy to zobaczyć ponownie, gdy kilku pilotów minęło szczyt i musiało przelatywać między blokami, czasami je niszcząc ".
Sainz nie był jedynym kierowcą, który musiał pokonać Gymkhanę w pierwszej strefie hamowania rosyjskiego autodromu. Jeśli Max Verstappen początkowo radził sobie dobrze, Romain Grosjean spowodowało, że wirtualny samochód bezpieczeństwa pojawił się 10 okrążeń od bramki po uderzeniu w styropianowy słupek.
Daniel Ricciardo et Alexander Albon ze swojej strony otrzymali 5 sekund kary za niezastosowanie się do poleceń dyrektora wyścigu.
« Układ jest dziwny w tym obszarze– ocenia pilot Renault. Jeśli wziąć pod uwagę moją sytuację, miałem blokadę kół, ale i tak próbowałem pokonywać zakręt, wmawiając sobie, że minie.
Problem w tym, że w ostatniej chwili zdajesz sobie sprawę, że tego nie zrobi, i wtedy musisz jechać aż do końca w lewo, szukając drogi awaryjnej. Docierasz do punktu, z którego nie ma odwrotu, ponieważ straciłbyś na manewrze znacznie więcej niż 5 sekund ".
Ricciardo uważa również, że w tym obszarze należy dokonać przeglądu trasy. Opinia podzielana przez George’a Russella, który uważa, że ten zakręt to 2” nic dobrego dla wyścigu „. Pilot Williams ujawnia, że zaproponował modyfikację utworu, czerpiąc inspirację z nawrotu, który otwiera trasę w Bahrajnie.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)