Carlos Sainz Jr zaproponował McLaren swoje pierwsze podium od 5 sezonów, po czym odzyskał 3. miejsce w GP Brazylii Kara Lewisa Hamiltona (Mercedes). Hiszpan wystartował jednak z końca stawki po tym, jak w Q1 doświadczył utraty mocy w swoim zespole napędowym.
Syn byłego mistrza WRC o tej samej nazwie skorzystali z agresywnej strategii jednego przystanku i dokonali niezbędnych wyprzedzeń, aby znaleźć się na czele.
„To był zdecydowanie najlepszy z moich wyścigów– wyznał latynoski pilot, ponieważ był to normalny wyścig rozgrywany na suchej nawierzchni ze strategią jednego lub dwóch postojów. Zdecydowaliśmy się zatrzymać tylko raz. Musiałem dokonać niezbędnych wyprzedzeń na pierwszych okrążeniach i udało mi się. Jestem szczególnie zadowolony z mojego manewru na Pérezie (Racing Point), a następnie musiałem chronić opony, przedłużając żywotność miękkich mieszanek. »
„Musiałem wtedy poradzić sobie z pośrednimi oponami i udało mi się wyprzedzić Przechadzka (Punkt wyścigowy), następnie Lando (Norris, jego kolega z drużyny) i innych kierowców. Nagle znalazłem się na 8. miejscu, kiedy mieliśmy wybór, czy zjechać do boksów (po wjeździe samochodu bezpieczeństwa) i zdecydowaliśmy się pozostać na torze. Raz postawiliśmy zakład i okazał się on zwycięski. Miałem najbardziej skomplikowany start w swojej karierze z tymi dwoma samochodami bezpieczeństwa.”,on dodał.
Remis punktowy ma Carlos Sainz Jr Pierre Gasly (Toro Rosso), który również świętował swoje pierwsze podium w F1 w Interlagosie.
Zapoznaj się z analizą GP Brazylii przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2443tygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach w tę środę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)