Sauber: problemy finansowe się pogłębiają

Szwajcarski zespół, który myślał, że koniec końców po znalezieniu rosyjskiego planu ratunkowego, ma trudności z sfinalizowaniem umowy. A przez cały ten czas piętrzą się długi.

opublikowany 12/08/2013 à 14:45

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sauber: problemy finansowe się pogłębiają

Kryzys finansowy dotykający obecnie Saubera F1 Zespół właśnie wspiął się na nowy poziom. Już pod presją Ferrari, która żąda przed Grand Prix Belgii zapłaty 9 milionów euro za dostawę swoich silników, szwajcarskiemu zespołowi groziłoby także ryzyko ze strony Pirelli, która wciąż nie otrzymała zapłaty za opony na sezon 2013. Zatem według le Bild Am Sonntag, kto śledzi plik od początku, dług tworzenia?Hinwil wyniesie prawie 80 mln euro, z czego 35 będzie pochodzić wyłącznie z niezapłaconych faktur dla dostawców.

Sytuacja, która dotyczy także pilotów. Zatem, jak już ogłoszono, Nico Hülkenberg nie otrzymałby wynagrodzenia za 2013 rok, podobnie jak Esteban Gutiérrez – jak to ujmuje niemiecki dziennik. Bardziej zaskakujące, Kamui Kobayashi, który pilotował szwajcarską drużynę od 2010 do końca 2012 roku, nadal miałby otrzymać 2,5 miliona euro.

Im więcej czasu mija, tym sytuacja staje się delikatniejsza. Zwłaszcza od rosyjski plan ratunkowy ogłoszony w lipcu, i których realizacja jest opóźniona, wydaje się obecnie całkowicie kwestionowane, jeśli młody 17-letni Serguey Sirotkin nie będzie miał gwarancji uzyskania pozycji wyjściowej w przyszłym sezonie.

Wystarczająco, aby rozważyć inną alternatywę dla Monishy Kaltenborn, szefowej zespołu zespołu i Petera Saubera, jego założyciela, który mógłby wtedy spróbować wszystko sprzedać. W związku z tym Colin Kolles, były szef HRT, już wykazał zainteresowanie pozyskaniem udziałów w szwajcarskim zespole.

0 Zobacz komentarze)