Sébastien Buemi opisuje opony Pirelli

Dla AUTOhebdo.fr Sébastien Buemi ocenia charakterystykę i zachowanie opon Pirelli testowanych w piątek i sobotę w Abu Zabi.

opublikowany 20/11/2010 à 23:36

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Buemi opisuje opony Pirelli

Sébastien Buemiw tę sobotę po raz pierwszy wyruszyłeś na tor na oponach Pirelli. Jak przeżyłeś ten dzień?
Wiedziałem, czego się spodziewać po testach przeprowadzonych wczoraj (w piątek) przez zespół. Tor nie uległ poprawie, wydaje mi się nawet, że dzisiaj był nieco wolniejszy. Było to jednak bardzo ważne, ponieważ mogliśmy wykonywać długie przejazdy. W szczególności przejechaliśmy bardzo długi przejazd i mogliśmy zobaczyć, jak zachowuje się opona. Mamy dobre pojęcie o tym, co robią opony. Bardzo ważna jest teraz dobra rozmowa z Pirelli, ponieważ wiemy, jak działają opony i wiemy, co powinniśmy mieć w samochodzie. Musimy jednak wiedzieć, w jaki sposób będą rozwijać oponę. Ponieważ jeśli będziemy pracować w oparciu o te opony, a w lutym przywiezie zupełnie inną oponę, może to być dla nas trochę trudne. Dlatego zamierzamy poważnie z nimi porozmawiać, aby dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierzają. Wtedy decyzja będzie należeć do nas.

Czy wydawanie dyrektyw należy do zespołów?
Z naszej strony mówimy im, co czujemy. Mówimy im, co chcielibyśmy, aby opona zrobiła, aby była lepsza. Następnie to oni podejmują decyzje, a my musimy się dostosować.

Ale twoje samochody z 2011 roku są już gotowe. Jak się dostosować?

Nie mamy pojęcia, jak zachowuje się opona, jak wpływa na aerodynamikę samochodu. Udało nam się zauważyć wiele bardzo interesujących szczegółów. Wydaje się, że opona Pirelli wytwarza mniejszy docisk w samochodzie, chociaż nie wiemy jeszcze, skąd się to bierze. Wydaje się też, że jest mniej wrażliwy na zmiany wsparcia.

To znaczy?
Dla nas jak dotąd przednie skrzydło okazało się bardzo ważne. W przypadku opon Bridgestone każda zmiana siły docisku przedniego skrzydła miała duży wpływ na oponę i zachowanie samochodu. Na przykład, gdy mieliśmy więcej paliwa, musieliśmy zwiększyć docisk z przodu. Tam (z oponą Pirelli) wszystko, co robimy na przednim skrzydle, wydaje się mieć niewielkie znaczenie. Prawie nie czujemy żadnych zmian. Z jednej strony jest to dobra rzecz; z drugiej strony będzie to bardziej skomplikowane. Będziemy musieli wiedzieć, jak się dostosować.

Co sądzisz o ogólnej charakterystyce opony Pirelli?
Na starcie są bardzo skuteczne! Dziś mieliśmy najlepszy początek roku. Są również bardzo skuteczne podczas hamowania: można hamować bardzo mocno i bardzo późno. Z drugiej strony podczas przyspieszania trakcja jest słaba i samochód traci dużo przyczepności. Lepiej hamują i gorzej przyspieszają. A jeśli chodzi o zużycie, jest ono znacznie wyższe w przypadku tych opon.

Czy byłeś w stanie zmierzyć trwałość opon podczas długich wycieczek po torze?
Długi przejazd przejechaliśmy na miękkich oponach, ponieważ zużywają się znacznie mniej niż twarde. To jest zaskakujące. Moim zdaniem popełnili błąd w kwestii twardej opony. Już nam powiedzieli, że zamierzają to zmienić.

Pirelli na nowo zdefiniuje architekturę swojej tylnej opony, ale przednia opona wydaje się zadowolić wszystkich. Potwierdzasz ?
Tak, przednie opony są dobre. Dobrze reagują i dobrze wchodzą w zakręty. Uważamy, że ta opona jest bardzo podobna do Bridgestone. Z drugiej strony tylna opona jest bardzo słaba.

0 Zobacz komentarze)