Zrozum wszystko na temat okólnika FIA dotyczącego morświnów

Wysyłając okólnik do zespołów w celu lepszej kontroli morświnów i ochrony zdrowia kierowców, FIA mogła przetasować karty na poziomie sportowym…

opublikowany 17/06/2022 à 13:41

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Zrozum wszystko na temat okólnika FIA dotyczącego morświnów

Nowy cios dla Mercedesa? © Antonin Vincent / DPPI

Kiedy w grudniu przyszłego roku spojrzymy w lusterko wsteczne i spojrzymy wstecz na sezon 2022, Grand Prix Kanady może wydawać się najważniejszym wydarzeniem sezonu. Na poziomie sportowym jest oczywiście jeszcze za wcześnie, aby to stwierdzić, ale na poziomie regulacyjnym nie ma wątpliwości. W czwartek, w przeddzień pierwszych wolnych treningów rozgrywanych w Montrealu, FIA wysłała do zespołów okólnik dotyczący morświnów, które mogą zachwiać sportową równowagę tej kampanii.

Organ międzynarodowy faktycznie uwzględnił przede wszystkim skargi większości pilotów Carlos Sainz oraz George’a Russella w sprawie konsekwencji dla ich zdrowia morświnów i podskakiwania, które są plagą dużej części jednomiejscowych jednomiejscowych samolotów z efektem naziemnym w 2022 r. Grand Prix Azerbejdżanu i jego długa prosta szczególnie uwydatniły to zjawisko, m.in Lewis Hamilton Ledwo udało mu się wydostać ze swojego W13 po wyścigu, strasznie bolały go plecy.

Od kilku tygodni Mercedes próbował podnieść świadomość na temat ryzyka związanego z tym zjawiskiem, odmawiając jednak rzeczywistego zwiększenia prześwitu swojego W13, aby nie stracić wydajności, podczas gdy on już walczy o wzniesienie się do poziomu Ferrari i czerwony Byk. Aby Toto Wolff George’owi Russellowi, który jest także prezesem GPDA (stowarzyszenia pilotów), obaj mężczyźni nieustannie wspominali o dyskomfortie i ryzyku, jakie dla zdrowia pilotów stanowi morświn. A gdyby FIA, nawiasem mówiąc, wpadła na pomysł zajęcia się tą sprawą i zwrócenia się do wszystkich zespołów o podniesienie prześwitu w celu ograniczenia zjawiska, oczywiście nie zostałaby odrzucona! 

FIA bardzo poważnie podeszła do tematu i dlatego podzieliła się z czwartkowego komunikatu prasowego w którym wyjaśniła potrzebę działania: „FIA, jako organ zarządzający sportem, zdecydowała, że ​​w interesie bezpieczeństwa konieczna jest interwencja i zażądanie od zespołów wprowadzenia niezbędnych zmian w celu ograniczenia lub wyeliminowania tego zjawiska”. W związku z tym do zespołów wysłano dyrektywę techniczną (TD039), z którą AUTOhebdo mogło się zapoznać. Dowiadujemy się z niego, że FIA ​​pragnie określić próg zagęszczenia morświnów, który byłby akceptowalny, „w oparciu o przyspieszenie pionowe samochodu, które da ilościową granicę dopuszczalnego poziomu oscylacji pionowych”. Określono również, że dokładny wzór matematyczny był nadal analizowany i że zespoły zostały zaproszone do włączenia się w ten proces. 

Mercedes, duży przegrany w umowie?

Zasadniczo FIA powinna zmierzyć morświn różnych jednomiejscowych samochodów podczas pierwszej sesji treningowej w Montrealu (w najbliższy piątek o 20:XNUMX czasu francuskiego), włączając w to „dokładne sprawdzenie podłogi i płoz”. Kiedy zostanie ustalona wartość graniczna siły oscylacji pionowej, zespoły przekraczające ją będą musiały podjąć między innymi decyzję o podniesieniu prześwitu, aby ograniczyć to zjawisko, a zatem z całą pewnością zaakceptować utratę osiągów w celu spełnienia wymogów FIA w zakresie odbicia .

Na pierwszy rzut oka największym przegranym w tym przypadku, z punktu widzenia wydajności, może być… Mercedes. Niemiecki zespół niewątpliwie miał nadzieję, że wszystkie jednomiejscowe samochody zostaną zmodernizowane. Ale tylko te, które będą za bardzo morświnowe, takie jak w szczególności W13, będą. A kiedy wiemy, że Mercedes został zaprojektowany być może nawet bardziej niż inne, aby poruszać się jak najbliżej ziemi, mówimy sobie, że W13 mógłby zostawić tam kilka dodatkowych dziesiątych. Jeśli chodzi o wielkich zwycięzców, może być dwóch: Red Bull, który ma niezwykle szybki samochód bez nadmiernych odbić i który walczy z odbijającym się Ferrari, a przede wszystkim kierowcy, którzy powinni mniej rzucać się w kokpicie. 

CZYTAJ TAKŻE > FIA podejmuje działania mające na celu ograniczenie morświnów

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz