Słońce i dobre warunki jazdy w piątek ustąpiły miejsca w sobotni poranek deszczowi i mokremu torowi na ostatnie wolne sesje treningowe przed kwalifikacjami. Choć większość kierowców już na pierwszy sygnał startu zdecydowała się na mokre opony, to dopiero w drugiej części sesji czasy się poprawiły.
W tej grze tak Pierre Gasly który wywalczył absolutnie najlepszy czas na tych EL3. Po założeniu opon pośrednich podczas drugiego przejazdu Normand wykonał serię szybkich okrążeń, aby wspiąć się na szczyt tabeli czasów. Z dwoma pierwszymi sektorami zaznaczonymi na fioletowo podczas swojej ostatniej prawdziwej próby, zajął pierwsze miejsce z czasem 1:30”447.
Na linii Habs wyprzedzili duet czerwony Byk z Max Verstappen na 2. miejscu (+0„164) i Sergio Pérez na 3. miejscu (+0„237). Wyposażony w nowy silnik, zawierający najnowsze osiągnięcia wprowadzone przez Stabilny Ferrari, Carlos Sainz zajął czwarte miejsce, tuż przed swoim kolegą z garażu, Charles Leclerc. Pierwszy z nich dojechał do mety ze stratą 8 dziesiątych do Pierre’a Gasly’ego, a drugi ponad sekundę za nim.
Max "l'artiste" Verstappen 🖼#TureckiGP 🇹🇷 pic.twitter.com/FetwSyt6OH
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 9 października 2021 r.
W Mercedes, ta ostatnia sesja była stosunkowo spokojna. Chwila Valtteri Bottas był usatysfakcjonowany prostym dziewiątym razem ze stratą ponad 9″1 do lidera, Lewis Hamilton opuściłem te EL3, aby skoncentrować się na kwalifikacjach dzisiejszego popołudnia. Anglik przejechał tylko 5 krótkich okrążeń, a ostatnie 20 minut testów spędził poza swoim torem jednomiejscowy podczas gdy jego zespół pracował nad tym już po raz 18. na mecie z ponad 3-sekundową różnicą do Pierre’a Gasly’ego.
Uwięziony przez deszcz i pozbawiony zwycięstwa dwa tygodnie temu w Rosji, Lando Norris tym razem posłuchałem instrukcji ze ściany pit-stopu, zakładając opony pośrednie. Nie robiąc zbyt wiele przed najważniejszym momentem dnia, Brytyjczyk zajął 15. miejsce, tuż za swoim kolegą z drużyny Daniel Ricciardo.
Należy również pamiętać, że sesja została oznaczona czerwoną flagą spowodowaną przez George'a Russella nieco ponad pół godziny od flagi z szachownicą. Pilot Williams stracił kontrolę nad swoim FW43B wkraczając w drugi zakręt i zakończył wyścig w żwirowej pułapce bez żadnych poważnych uszkodzeń, uniemożliwiając mu ustawienie w dowolnym momencie.
„Wylądowałem na plaży, silnik wyłączony” – mówi George Russell
Wysiada w zakręcie nr 2, po obróceniu się, gdy tylko wejdzie na moc. Sesja jest obecnie oznaczona czerwoną flagą#TureckiGP 🇹🇷 # F1 pic.twitter.com/0o7DBpGKoY
- Formula 1 (@F1) 9 października 2021 r.
Zdenerwowany warunkami na torze ranking powinien wyglądać zupełnie inaczej podczas kwalifikacji w sobotnie popołudnie, kiedy po raz pierwszy w ciągu dnia może pojawić się słońce. Włącz transmisję o 14:00 na AUTOhebdo, aby śledzić ich w tekście na żywo!
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)