„Zdrowy” piątek?

To właśnie w ten piątek, podczas spotkania szefów dziesięciu zespołów F1, Maxa Mosleya, prezydenta FIA i Berniego Ecclestone'a, przedstawiciela operatora praw komercyjnych do F1, CVC, powinniśmy wiedzieć, na co przygotowuje się przyszłość F1 .

opublikowany 14/05/2009 à 18:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

„Zdrowy” piątek?

Zgromadzeni już pod szyldem swojego stowarzyszenia Fota właściciele zespołu napisali memorandum, w którym sformułowali wszystkie swoje propozycje przepisów technicznych i sportowych, mających z jednej strony na obniżenie kosztów F1 na lata 2010/2011 i 2012, odrzucając jednocześnie jakąkolwiek zasadę dwubiegowej F1. Ten, który korzysta z korzyści technicznych dla zespołów, które zgadzają się ścigać zgodnie z prawem zablokowanego budżetu, i ten, w którym obowiązują obecnie bardzo rygorystyczne zasady dla zespołów, które odmawiają wejścia w te ramy finansowe.

« Nie ma dla mnie mowy o cofnięciu się od tego, co zostało postanowione i przegłosowane przez Radę Światową FIA ”, oświadczył Mosley po ogłoszeniu możliwości wycofania się Renault, Toyota, Ferrari, RedBull/ToroRosso i BMW. Nie jesteś pod wrażeniem tej fali pływowej? Jednak zakulisowe negocjacje przebiegają dobrze, ponieważ F1 bez tych producentów, do której należałoby dodać Mercedes, nawet jeśli z politycznego punktu widzenia niemiecki producent silników nie odgrywa szczególnej roli, biorąc pod uwagę ulgę przyznaną zespołowi McLaren zawieszona za kłamstwa podczas GP Australii, wyglądałoby to źle. Brawn GP, Williams i Force India, choć opowiadałyby się za ograniczeniem budżetu, zostałyby zatem pozbawione silnika, skrzyń biegów, a nawet znacznie więcej w przypadku Force India, ponieważ jego menedżerowie techniczni pochodzą z McLarena.

Być może w najbliższy piątek dowiemy się także, w którym obozie znajduje się nieusuwalny i niezbędny Ecclestone. Oczywiście, zawsze jestem wspólnikiem Mosleya, ale przede wszystkim zależy mi na tym, aby F1 była dochodowym biznesem! Jednak bez prestiżowych producentów, bez telewizji, bez sponsorów król sportów motorowych straciłby dużą część swojej atrakcyjności.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz