„Dzisiaj był trudny dzień, ale mamy zaufanie do naszego zespołu i naszego samochodu, więc nie ma powodu do paniki i wywracania całego świata do góry nogami. » Zdanie Sebastian Vettel chce być optymistą na koniec Grand Prix Wielkiej Brytanii, gdzie Stabilny Ferrari rozegrało jednak bardzo dyskretny wyścig, a Kimi Räikkönen awansował na piątą pozycję, daleko od lidera. Mercedes i czerwony Byk, znacznie bardziej żywy niż SF16-H na Silverstone.
Jeśli Fin „uratował meble” dla włoskiego klanu, Vettel ponownie napotkał problem ze skrzynią biegów i został ukarany pięcioma miejscami na starcie, podobnie jak w Soczi w Rosji czy w Austrii w weekend przed Silverstone.
Obrót w wyścigu i pięciosekundowa kara za zmuszenie Felipe Massy (Williams), wyjście poza tor, przerwało rozwój czterokrotnego niemieckiego mistrza świata, który miał już zwany serią włoskiego szkolenia, aby odzyskać osiągi po kwalifikacjach, gdzie SF16-H zostały zdominowane przez Red Bull RB12.
„Teraz musimy zrozumieć, gdzie rezygnujemy z czasu, – podkreśla Vettel. Mamy wiele do nauczenia się z takiego weekendu jak ten. Jasne jest, że dzisiaj nie jesteśmy tak konkurencyjni jak w innych wyścigach, ale przynajmniej odzyskaliśmy kilka punktów. I to był jedyny wyścig w roku, w którym nie byliśmy w stanie pokonać Red Bullów pod względem tempa wyścigowego. »
Słaby wynik włoskiej drużyny nie dziwi zbytnio szefa zespołu Maurizio Arrivabene, nawet jeśli w przypadku tego ostatniego brak występów z rywalami ze Scuderii uwidocznił się wyraźniej na angielskim torze.
„Przed przyjazdem tutaj wiedzieliśmy, że to nie będzie dla nas łatwy tor, komentuje Transalpine. Ale jeśli chcesz być w czołówce, skomplikowane trasy nie muszą istnieć. To tor, który, pomijając aspekt silnika, podkreśla inne czynniki, których nam brakowało. Teraz musimy odwrócić stronę i spojrzeć w stronę Węgier biorąc pod uwagę trudną lekcję płynącą ze spotkania na Silverstone. »
Pełny raport i analizę Grand Prix Wielkiej Brytanii, sporządzoną przez naszych specjalnych korespondentów na Silverstone, znajdziesz w numerze 2071 magazynu AUTOtygodniowo, dostępny od 22:XNUMX dziś wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)