Historyczne Grand Prix Francji, w którym bierze udział 331 kierowców i 19 różnych narodowości, udowadnia swoją rolę ważnego wydarzenia na międzynarodowej scenie historycznej. Trzeba powiedzieć, że program wystarczy, aby ślinić się: 11 tac, łączących jakość i ilość.
Flagowe siatki, którymi są Historyczna Formuła XNUMX Masters (F1 od 1966 do 1985) oraz Stowarzyszenie Samochodów Historycznych Grand Prix (lata 1950. XX w. i okres przed 1966 r.) działają pełną parą, oferując legendarne modele, takie jak McLaren Mistrz świata M23 z 1974 r. z Emersonem Fittipaldim, trzema Maserati 250F lub Lotusami 18, 21, 24 drogimi Jimowi Clarkowi.
Współczesny okres nie został zapomniany dzięki formule Maxx i jej potpourri jednomiejscowych pojazdów (Tyrrell z 1993 r., Super Aguri z 2006 r., a nawet Toro Rosso 2013) w tym inne niż F1 (Super Formula IndyCar, GP2).
En Formuła 2Mistrz Europy w tej dyscyplinie Jean-Pierre Jarier nagrodzi kierowców, którzy będą rywalizować za kierownicami jednomiejscowych samochodów z silnikami o pojemności 1 cm600 lub 3-litrowymi, widzianymi w latach 2–1967. Gwiazdy spotkań HVM Racing, Formuła 3 i Formuła Renault będą obecni wraz ze stałymi aktorami Historic Tour, Frédéricem Rouvierem i Valerio Leone oraz Carlosem Antunesem Tavaresem, szefem Grupy Stellantis.
Mniej wydajne, ale liczniejsze (52 i 30 jednostek), Formuła Ford i Formuła Junior zapewnią nieustanny spektakl dzięki długim prostym liniom w Var, gdzie aspiracje będą odgrywać dominującą rolę.
Ale to nie wszystko ! Sportowe prototypy Le Mans zapraszają na imprezę dzięki historycznym samochodom sportowym Masters oraz kohorcie Loli i Chevron z lat 70., a za nimi podążają Masters Wytrzymałość Legends i nowsze samochody, takie jak Peugeot 90X z 2011 roku czy melodyjna Lola Aston Martin DBR1 z 2009 roku.
Wreszcie nagroda za najbardziej ruchliwe pole trafia do Lotus Trophy i jego 61 Lotus Seven lub starych Caterhamów! Pojedynczy 80-minutowy wyścig GT sprzed 1966 r. skoncentruje się na Jaguarze E Type, Shelby Mustangu, Cobrze Daytona i innych Austinach Healeyach.
Skomentuj ten artykuł! 0