W stronę hiszpańskiej drużyny w 2021 roku z Wehrleinem i Palou?

Zainicjowany przez Salvatore Gandolfo i Adriana Camposa, przy wsparciu finansowym MIM Group, projekt w pełni hiszpańskiego zespołu F1 może urzeczywistnić się w 100 roku. Pascal Wehrlein i Alex Palou mogliby być na bieżąco jako kierowcy.

opublikowany 03/10/2019 à 11:57

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

W stronę hiszpańskiej drużyny w 2021 roku z Wehrleinem i Palou?

Jeśli niedawno pojawił się plik Panthera, istnieje możliwość dotarcia do sieci F1 w 2021 r. kandydowałby inny kandydat.

Projekt zainicjowany przez Salvatore Gandolfo i Adriana Camposa (który zainicjował początek przygody z HRT), obaj na czele Campos Racing, jest wspierany przez hiszpańską federację i grupę Monaco Grow Management (MIM) i ma zrekrutował już Petera McCoola (z firmy Shape, byłego projektanta Super Aguri i dyrektora technicznego Amlin Aguri w Formuła E) jako dyrektor techniczny.

Ben Wood przeszedł obok Mercedes lub Prost Grand Prix jako szef aerodynamiki obejmie stanowisko głównego aerodynamika. Pierwsze badanie rozpoczęto pod koniec lipca 2019 r., a zespół prowadzi już rozmowy z kilkoma zespołami i producentami silników, aby pozyskać najlepszych partnerów.

Spotkanie z szefem F1 Chase Careyem odbyło się w Barcelonie podczas Grand Prix 11 maja, kolejne spotkania w Londynie z Rossem Brawnem odbyły się także 15 maja i 31 lipca.

„Dołączenie do Mistrzostw Świata Formuły 1 w 2021 roku będzie projektem długoterminowym, podkreśla Salvatore Gandolfo. Jesteśmy świadomi wielkich wyzwań przed nami, ale mamy zespół ekspertów pracujących dzień i noc oraz siłę finansową wymaganą przez FIA, aby ten projekt zakończył się sukcesem.

Dzięki nowemu limitowi budżetowemu, nowemu podziałowi dochodów oraz nowym przepisom technicznym i sportowym małe zespoły mają doskonałą okazję do rywalizacji i uczynienia Mistrzostw Świata Formuły 1 FIA jeszcze bardziej interesującymi i bardziej zrównoważonymi. »

Jeśli chodzi o pilotów, Pascal Wehrlein, obecnie pilot na symulatorze Ferrarii Alex Palou, mieszkańcy Super Formuły zarządzanej przez MIM, logicznie rzecz biorąc, należą do potencjalnych czynników napędzających tę przygodę. Młody David Vidales, który błyszczał w ostatnich latach, mógłby być rozwiązaniem długoterminowym karting.

Taki program nie podważałby zobowiązań Campos Racing w piramidzie przystąpienia do F1, zobowiązań w FIA F3 i FIA F2 służąc jako punkt wyjścia jako drużyny juniorów dla młodych talentów.

0 Zobacz komentarze)