Pokonując kołowrotek Magyar o długości 4,381 km w czasie 1:14”572, Max Verstappen został setnym zdobywcą pole position w historii. Ponieważ dzięki swoim siedmiu zwycięstwom w Grand Prix jest liderem czerwony Byk nigdy wcześniej nie zaznał radości startu z przodu stawki. Będzie to możliwe w niedzielę podczas Grand Prix Węgier, po dobrze przeprowadzonej sesji kwalifikacyjnej.
Holender po raz pierwszy zdobył tymczasowe pole position podczas swojej pierwszej próby w Q3, po czym stracił trzy dziesiąte sekundy i wyrwał pierwsze miejsce Valtteri Bottas z 15 małych tysięcznych.
« Jestem bardzo szczęśliwy, teraz będziemy musieli przekształcić niedzielny test w wyścig, zwierzył się Verstappen, gdy tylko wysiadł z samochodu, ku wiwatom wielu holenderskich fanów, którzy udali się na Hungaroring. To ważny krok w mojej karierze i wspaniały moment dla zespołu.
Tej linii brakowało na mojej liście. Samochód spisuje się dobrze od początku weekendu, ale wiadomo, że w kwalifikacjach zawsze jest bardzo blisko, ponieważ nasi rywale odblokowują nieco większą moc silnika od nas. Od początku utrzymywaliśmy tempo, a samochód stale się poprawiał. Nie miałem nic do zgłoszenia: wszystko było w porządku ».
Nawet jeśli nie ma jeszcze 22 lat, Verstappen nie przyćmiewa półek Sebastian Vettel, najmłodsza opiekunka tyczki w historii Toro Rosso w 2008 roku na Monzy. Niemiec miał 21 lat i 72 dni.
Genialny Batawian nie był bliski odebrania mu tego zaszczytu w zeszłym roku w Meksyku, ale z bólem zobaczył swojego ówczesnego kolegę z drużyny, Daniel Ricciardo, dmuchając w słup za darmo. Wyeliminowany w Q1 w tę sobotę na Hungaroring, Australijczyk Renault być może bardziej niż kiedykolwiek żałuje, że nie broni już barw Miltona Keynesa.
Kilka minut po przetrawieniu swojego pierwszego pole position w karierze Verstappen na konferencji prasowej zbagatelizował znaczenie tego wydarzenia.
« Dla mnie nie miało to większego znaczenia, Nie byłem na tym punkcie skupiony, powiedział. Wiedziałem, że to tylko kwestia czasu. Dobra wiadomość jest taka, że przestaniesz mnie pytać, kiedy to zrobię ".
Równie ostry za kierownicą, jak i przy mikrofonie, Max.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)