W związku z odnowioną formą Mercedes podczas ostatnich Grand Prix i treści bezpłatnych sesji treningowych, podczas których Verstappen zachowywał się dyskretnie na torze w Abu Zabi, nie mogliśmy sobie wyobrazić czerwony Byk być w stanie wznieść się do poziomu Mercedesa Lewis Hamilton na wycieczce. A jednak, dzięki doskonałemu strategicznemu posunięciu zespołu Red Bull, Max Verstappen udało się wspiąć na słup. Jego kolega z drużyny Sergio Perez rzeczywiście zaoferował mu dwie wielkie aspiracje, które pozwoliły Holenderowi zdobyć 13. pole position w swojej karierze, z wygodną przewagą nad rywalem, siedmiokrotnym mistrzem świata.
Mniej dobra wiadomość dla Verstappena, przynajmniej na papierze, jest taka, że na starcie zostanie wyposażony w miękkie opony, czyli mieszankę, która na starcie trzyma się toru lepiej niż średnie, na których wystartuje Lewis Hamilton, ale która pogarsza bardziej szybko. Holender wybiera zatem inną strategię, która bardziej zawdzięcza okolicznościom niż przemyślanej decyzji.
Na konferencji prasowej aktualny lider mistrzostw (pod względem liczby zwycięstw) przyznał, że początkowo nie planowano jazdy na miękkich oponach. „Chciałem wystartować na średnich oponach, ale w Q2 spłaszczyłem swój pociąg. Potem w piątek podczas symulacji wyścigu również dobrze czułem się na miękkiej nawierzchni. Zatem decyzja, by powiedzieć: „OK, skupmy się na miękkich treściach”, nie była tak naprawdę trudną. Przed kwalifikacjami podjęliśmy właściwe decyzje.
Lewis Hamilton nie zapomniał, że rywal zablokował mu koło w Q2, co zmusiło go do założenia miękkich opon. Nie jesteśmy bezpieczni, jeśli taki scenariusz powtórzy się jutro na pierwszym zakręcie. „Bardzo rzadko zdarza się, aby kierowcy blokowali opony na pierwszym zakręcie, ale jeśli rzeczywiście zablokował je w tym miejscu, to kto wie… – wypalił kierowca mercedesa. Jednak bardzo trudno będzie go pokonać. Początek nie jest zbyt daleko od pierwszego zakrętu i znajduje się na Tendres, które zwykle daje cztery metry więcej lub coś w tym stylu. W idealnym świecie powinniśmy być na pole position i myśleliśmy, że mamy tempo, ale ostatecznie oni byli szybcy. »
CZYTAJ TAKŻE > Mazepin pozytywny na Covida i wycofanie się z Grand Prix
Jeśli logicznie rzecz biorąc, miękkie opony powinny pozwolić kierowcy Red Bulla na lepszy start, Lewis Hamilton nie powinien się zbytnio martwić. „Może wiedzą coś, o czym my nie wiemy, a ich planem od początku była ta miękka opona. Podczas długich przejazdów mieliśmy trochę więcej problemów na miękkich oponach. Oczywiście początek będzie nieco trudniejszy na średnich oponach w porównaniu z miękkimi, ale myślę, że mamy odpowiednią mieszankę. Zobaczymy w niedzielę.”
Jaka jest zatem właściwa strategia? Kto ma przewagę? Czy lepiej jest startować z pole position, ale na miękkiej mieszance opon? A może jesteś myśliwym, ale wybierasz bardziej stabilną gumę, która wytrzyma dłużej? Tylko prawda o szlaku nam powie. Ale możesz liczyć na dwóch kosmitów po obu stronach, aby ich strategie zadziałały. Dołącz do nas o 13:30 na AUTOhebdo.fr, aby śledzić wyniki mistrzostw w tekście na żywo.
CZYTAJ TAKŻE > Verstappen pokonuje Hamiltona w kwalifikacjach
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)