Verstappen mea culpa po swoich błędach wyścigowych

Holender wykazał się uczciwością i skromnością po dziesięciosekundowej karze za kolizję z Sebastianem Vettelem w Szanghaju.
 

opublikowany 15/04/2018 à 11:11

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Verstappen mea culpa po swoich błędach wyścigowych

Max Verstappen (czerwony Byk) zwrócił w niedzielę wstępną kopię do Szanghaju (Chiny). Patrząc jednak na tabele wyników, nie jest to wcale takie oczywiste: zaczynając od piątego miejsca, Holender zajął to samo miejsce. Młody pilot także dąsał się w parku zamkniętym.

„Nie jestem zadowolony z tego, co zrobiłem”., ogłasza syn Josa Verstappena. Kilka błędów przerwało jego wyścig. Dyskretnie w pierwszej połowie imprezy Max Verstappen skorzystał z przybycia samochodu bezpieczeństwa, aby zmienić opony w boksach. Dobry wybór strategiczny, który pozwala mu dogonić czołową grupę, a nawet zaatakować Lewis Hamilton (Mercedes).

Na 39. okrążeniu Red Bull podjął próbę śmiałego ataku na Flèche d’Argent od zewnętrznej strony długiego zakrętu (zakręt 8). Inteligentnie popychany przez Lewisa Hamiltona Max Verstappen opuszcza tor i traci miejsce do… przyszłego zwycięzcy Daniela Ricciardo. „Straciłem samochód po drodze na zewnątrz. Był tam gruz i brud. Może powinienem był poczekać trochę dłużej za prawidłowe podwojenie », rozpoznaje pilota noszącego numer 33.

Manewr, który z pewnością kosztuje Maxa Verstappena na podium. Spowoduje to splątanie pedałów i uderzenie Sebastian Vettel pięć okrążeń później. „Popełniłem błąd, próbowałem opóźnić hamowanie na nawrocie i zablokowałem tylną oś”– po prostu komentuje.

Helmut Marko, szef sektora Junior Team w Red Bullu, nie broni swojego protegowanego. „Można było odnieść zwycięstwo, a on zmarnował tę szansę. To był błąd z jego strony, za który przeprosił. To może się zdarzyć w sporcie motorowym” analizuje Austriak na hiszpańskim kanale Movistar.

Panel komisarzy nie miał gustu w takim stylu ataku i ukarał Maxa Verstappena dziesięć sekund, co wystarczyło, aby zdegradować go na piąte miejsce.

Zapoznaj się z analizą GP Chin przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2161 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach oraz od środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz