Verstappen zwycięża z rozmachem na Silverstone

Kierowca Red Bulla znakomicie sprawdził się w swojej niecodziennej strategii, przełamując hegemonię Mercedesa, który wciąż plasował się na podium.

opublikowany 09/08/2020 à 16:39

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Verstappen zwycięża z rozmachem na Silverstone

Mercedes można zatem pokonać w 2020 roku. Prawie straciliśmy nadzieję, ale w takiej sytuacji zawsze możemy liczyć na entuzjazm i talent Max Verstappen.

 

 

Startując na twardych oponach, Holender i jego zespół jako jedyny kierowca w pierwszej dziesiątce przyjęli taką strategię Red Bull Racing wygrać grę w pokera z 4. miejsca w tabeli. Ale musieliśmy ciężko pracować. 

Już poprzez usunięcie Racing Point z Nico Hülkenberg gdy zgasną światła, coś zostało zrobione jeszcze przed pierwszym zakrętem. Następnie pozostając w zasięgu ognia kierowców Mercedesa, na oponach Medium, na czele. 

Autor świetnego startu, poleman Valtteri Bottas spokojnie odpierał ataki swojego kolegi z drużyny Lewis Hamilton w pierwszej rundzie, w scenariuszu identycznym jak podczas GP Wielkiej Brytanii w 2019 roku. 

Finn kontrolował wówczas wyścig, nie wypuszczając diabła Verstappena na 3. pozycji, który nie chciał słuchać rad swojego inżyniera, który kazał mu dbać o opony. Latający Holender nie robi zakupów spożywczych. 

Bottas zatrzymał się, aby jeździć na Dursie na 14 okrążeniu, a Hamilton naśladował go chwilę później. Chociaż spodziewano się, że Srebrne Strzały, teraz czarne, odzyskają przewagę nad kierowcą Red Bulla, który obecnie rządzi, stało się odwrotnie. Mercedesowi trudno było nie zjeść ich twardych skorup.

Gdy różnica między bolidami powiększyła się po około 20 sekundach, Verstappen na 27. okrążeniu wjechał do alei serwisowej i założył średnie opony zgodnie z wymogami przepisów. Pit-stop nieco słabiej kontrolowany niż zwykle i Batavianin wyjechał tuż za Bottasem. 

To tutaj popęd i instynkt zabójcy Verstappena znów zadziałały. Prostą później kierowca Red Bulla odzyskał kontrolę w sekwencji Brooklands-Luffield. 

 

 

 

 

Verstappen pozostał zaledwie 6 krótkich okrążeń na ledwo odpornej żółtej gumie, a Red Bull inteligentnie naśladował swoją strategię na strategii Bottasa, który odbył swój drugi pit-stop popołudnia na 2. okrążeniu. Lider zrobił to samo i spokojnie utrzymał pozycję lidera. 

Hamilton pozostał na torze jeszcze przez 8 okrążeń, prawdopodobnie w nieco desperackiej próbie zatrzymania się tylko na jednym przystanku, ale na 10 okrążeń przed metą musiał stawić czoła faktom.

Pomimo szybszego tempa pod koniec Grand Prix Hamilton nie był w stanie zatrzeć różnicy, jaka dzieliła go od Verstappena, pierwszego zwycięzcy sezonu spoza Mercedesa. 

Hamiltonowi udało się jednak deptać po piętach swojemu koledze z drużyny i głównemu rywalowi o tytuł, Bottasowi. Sześciokrotny mistrz świata osiągnął swoje cele, wyprzedzając Fina na 50. z 52 okrążeń wyścigu.

Za wiodącym trio, Charles Leclerc utrzymuje się na pozycji czwartej, pokonując tylko jeden przystanek na swoim Ferrari. Zacząłem 9., Alexander Albon awansował na 5. pozycję, a Red Bull pokazał dobre tempo w wyścigu na twardych oponach.

Następnie znajdują się dwa punkty wyścigowe Lance Stroll i Hulkenberga. Niemiec dominował nad kolegą z drużyny niemal przez cały wyścig, po czym założył miękkie opony podczas trzeciego postoju, co najmniej dziwne, 3 okrążeń od celu. 

Esteban Ocon ogranicza pękanie przy Renault usuwając 8. miejsce z przodu McLaren de Lando Norris. Daniil Kwiat zdobywa ostatni wprowadzony do gry punkt, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny Pierre Gasly.

Ten rocznicowy weekend był co najmniej gorączkowy poza torem, ale zakończył się wielkim zwycięstwem Verstappena, dziewiątym w jego karierze i pierwszym dla Red Bulla na Silverstone od czasu Marka Webbera w 9 roku. 

W numerze 2273 AUTOhebdo, dostępnym cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, znajdziesz analizę GP z okazji 70. rocznicy GP przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta.

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)