Vettel: „Zawsze dobrze jest być szybszym”

Sebastian Vettel był zadowolony z nowych opon Pirelli testowanych w Abu Zabi, zwłaszcza z opon hipermiękkich, na których uzyskał najlepszy czas.

opublikowany 29/11/2017 à 17:13

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Vettel: „Zawsze dobrze jest być szybszym”

Sebastian Vettel zakończył sezon 2017 ustanawiając najlepszy czas w testach Pirelli w Abu Zabi, pokonując okrążenie Yas Marina z czasem 1:37”551. Pilot Ferrari był usatysfakcjonowany nowymi oponami włoskiego producenta, w szczególności nowymi oponami hypersoft z różowymi bokami, dzięki którym drugiego dnia ustanowił standardy.

„Opony wydają się dość spójne pod względem osiągów, Sebastian Vettel powiedział AUTOco tydzień. Opona Hypertender wydaje się spisywać dobrze. Jest bardzo szybki na okrążeniu. Mieliśmy większą degradację, ale nadal było OK. Zawsze warto być szybszym. Czasy nie są jednak istotne (w tej sesji). Prowadzenie samochodu było przyjemne i mamy nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mieli jeszcze lepszy. Nawet najtwardsze gumy radziły sobie całkiem dobrze, a zjawisko przegrzewania nie było specjalnie niepokojące. »

Jeśli Scuderia Ferrari wykazało się w tym sezonie dobrym zarządzaniem oponami, Sebastian Vettel pozostaje ostrożny, jeśli chodzi o potencjał swojego zespołu w 2018 roku.

„W tym roku mieliśmy kilka dobrych wyścigów i kilka złych. Być może w ostatnich sezonach mieliśmy tendencję do utrzymywania dobrej równowagi, ale nadal musimy się poprawić. Doświadczyliśmy ras z większą degradacją niż inne. Nie bierzemy niczego za pewnik. Samochody też będą inne. Ich waga nieznacznie się zmieni, aerodynamika zostanie zoptymalizowana… Powinniśmy móc nieco lepiej wykorzystywać opony”.– dodał Sebastian Vettel.

Czterokrotny mistrz świata został także poproszony o wypowiedzenie się na temat wdrożenia Halo, które wejdzie w życie w przyszłym roku.

Nie mogę się tego doczekać, ale to część gry i jestem pewien, że się do tego przyzwyczaimy. Nie mieliśmy z tym zbyt wiele praktyki. Będziemy musieli zoptymalizować pewne rzeczy, takie jak położenie świateł na polach startowych. Nadal musisz przyzwyczaić się do pomysłu posiadania tego przed kaskiem, ale nadal możesz zobaczyć, co jest z przodu, w przeciwnym razie nie zostałoby to wprowadzone.– stwierdził Niemiec.

0 Zobacz komentarze)