Vettel nie jest pewien, czy Mercedes DDA można łatwo skopiować

Niemiec obszernie skomentował nowy dwuosiowy układ kierowniczy zaprezentowany przez Mercedesa podczas zimowych testów w Barcelonie. 

opublikowany 20/02/2020 à 20:23

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Vettel nie jest pewien, czy Mercedes DDA można łatwo skopiować

DAS (od angielskiego „Dual Axis Steering”) lub DDA dla miłośników języka Moliera. To niezaprzeczalnie był akronim dnia czwartkowego na padoku w Barcelonie. 

Nowość techniczna wprowadzona przez Mercedesa w jego W11, co pozwala kierowcy pociągnąć lub popchnąć kierownicę, aby dostosować rozstaw i/lub kąt pochylenia przednich kół, szybko podsycać rozmowy i maszynę do plotek. Mercedes zapewnia, że ​​urządzenie jest zarówno legalne, jak i bezpieczne

Podobnie jak cała konkurencja, Sebastian Vettel, który jechał swoje pierwsze okrążenia po wycofaniu się w środę, aby w pełni wyzdrowieć po grypie, został przesłuchany w związku z gorącym obecnie tematem. 

« Rozmawialiśmy o tym podczas przerwy obiadowej z zespołem– zareagował pilot Ferrari. Przyjrzeliśmy się kamerom pokładowym. Mamy szczęście, że mamy tego rodzaju zdjęcia, w przeciwnym razie prawdopodobnie byśmy ich tutaj nie odkryli. Urządzenie wygląda interesująco. Jeśli się z tym pogodzą, koncepcja jest legalna. Potem często powtarzam, że nie powinieneś móc pchać ani ciągnąć kierownicy, a jedynie ją kręcić. Nie wiem jak to działa i na ile kierowca musi się dostosować. To dla nas coś nowego, to na pewno. ".

Czterokrotny mistrz świata nie jest pewien, czy system da się szybko skopiować na inny jednomiejscowy. Vettel uważa również, że słynne DDA musi całkowicie zmienić uczucia kierowcy. Niemiec wreszcie wierzy, że zespoły zawsze będą preferować opcję, która okaże się źródłem wydajności, nawet jeśli będzie wymagać akrobacji za kierownicą.

« Jesteśmy dość zajęci naszym własnym programem, więc tak naprawdę nie studiowaliśmy tego tematu dogłębnie– dodał Vettel. Nie wiem, czy jest to łatwe, myślę, że nie. Przede wszystkim uważam, że nie jest to łatwe. To musi być dość dziwne uczucie, to wrażenie znalezienia się z kierownicą w dłoniach i oderwania. 

Jeśli system sprawi, że jedziesz szybciej, nie ma wątpliwości: jedziesz w tę stronę. Około dziesięć lat temu mieliśmy F-Duct, dzięki któremu przez większość czasu jeździliśmy jedną ręką. Nie było to najbezpieczniejsze rozwiązanie, ale szybko poszło i my z tego skorzystaliśmy. FIA musi się nami opiekować i pilnować, abyśmy trzymali obie ręce na kierownicy. 

To tak, jakby ktoś poprosił Cię o bieganie w butach do stepowania – możesz to zrobić, ale uczucie musi być zupełnie inne. Nie jesteśmy w takiej skrajności, ale dodajemy nowy element, który musi zmienić wrażenia za kierownicą. Następnie, jeśli system zapewnia ci przewagę i jesteś w stanie zastosować ją w praktyce, po co się pozbawiać? Do wielu rzeczy można się przyzwyczaić F1

O wiele ważniejsze jest auto, które otacza cały układ. Może nie doceniam sytuacji, ale nie mam poczucia, że ​​to jest coś, co zmieni sytuację. Nie jestem pewien, czy to automatyczny bilet do zwycięstwa. Później jest to wyraźnie innowacja. Czas pokaże, czy jest to rodzaj rozwoju, który wszyscy przyjmą ". 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz