Vettel pomyślał, że wystarczająco zwolnił pod czerwoną flagą

Niemiec próbował bronić swoich racji przed sędziami wyścigu, aby uniknąć kary w Austin. Bezskutecznie.

opublikowany 19/10/2018 à 23:26

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Vettel pomyślał, że wystarczająco zwolnił pod czerwoną flagą

Pilot Ferrari, który w najbliższy weekend będzie walczył w Teksasie o utrzymanie niewielkiej szansy na tytuł Lewis Hamiltonbędzie musiał cofnąć się o trzy miejsca na starcie przed niedzielnym Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

Powód ? Czarownica nie zwolnił wystarczająco w sektorach 6 i 7 toru Circuit of the Americas, podczas gdy wolny trening 1 został tymczasowo zneutralizowany w celu usunięcia żwiru wniesionego na tor przez Saubera z Charles Leclerc.

« Zobaczyłem czerwoną flagę, zahamowałem, rozejrzałem się wokół, żeby zobaczyć, czy ktoś nie miał wypadku na zakrętach 9 i 10., powiedział Vettel po piątkowym treningu. Aby przestrzegać zasad, znacznie zwolniłem. Sędziowie uznali, że zareagowałem zbyt długo, łącznie 27,7 sekundy. Miałem świadomość, że trwa neutralizacja. Naprawdę nie wiem, co więcej mogę ci powiedzieć. ".

Zapytany, czy kierownictwo wyścigu powinno było okazać wyrozumiałość, wiedząc, że stawką jest korona świata, lider Scuderii dodał: „ Uważam, że niezależnie od sytuacji powinien zwyciężyć zdrowy rozsądek. Nie sądzę, że sprawiedliwe jest ocenianie co do sekundy, czy kierowca wystarczająco zwolnił.

Po raz pierwszy mieliśmy taką sytuację podczas deszczu, a czas, w którym należy zachować ostrożność, jest znacznie wolniejszy niż na suchej nawierzchni. W zasadzie powinienem jechać z prędkością 30-40 km/h. Następnym razem tak zrobię, ale moim zdaniem nie jest to rozsądne z punktu widzenia bezpieczeństwa, jeśli ktoś za tobą stoi. Ale oczywiście ważniejsze jest uniknięcie kary ".

5., prawie dwie sekundy za swoim rywalem Hamiltonem w EL1, następnie 10., ponad sekundy za kierowcą Mercedes w drugim treningu Vettel przyznał również, że Ferrari po prostu nie były wystarczająco szybkie w deszczu, aby konkurować ze Srebrnymi Strzałami. 

Na nieszczęście dla czterokrotnego mistrza jego SF71H okazał się zbyt szybki w niewłaściwym momencie.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)