Vettel powstrzymuje się od krytykowania swojego zespołu po nieudanych kwalifikacjach

Niemiec popełnił swoje błędy w końcowej fazie kwalifikacji, po tym jak jego zespół przyjął niewłaściwą strategię dotyczącą opon.

opublikowany 06/10/2018 à 14:25

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Vettel powstrzymuje się od krytykowania swojego zespołu po nieudanych kwalifikacjach

Hasło „Misja Winnow” (Mission Win Now) nie pomogło podczas eliminacji do Pucharu Świata. Stabilny Ferrari w sobotę na Suzuka (Japonia). Jeśli Kimi Räikkönen ograniczy obrażenia po raz czwarty, Sebastian Vettel udało się to dopiero za dziewiątym razem. Niemiec wyjedzie w niedzielę z ósmego miejsca po karze nałożonej na Estebana Ocona (Racing Point Force India).

Sobota naprawdę niegodna drużyny chcącej utrudniać życie Mercedes. W pytaniu, słabo zarządzany trzeci kwartał, zarówno przez strategów The Reds, jak i przez głównego kierowcę. Podczas gdy deszcz przerwał ostatnie minuty Q2, włoski zespół zdecydował się dać swoim dwóm zawodnikom opony przejściowe.

Tyle że w międzyczasie tor zdążył wyschnąć, przywracając wystarczającą przyczepność super miękkim oponom (używanym przez innych kierowców). Po bezużytecznym okrążeniu instalacyjnym Ferrari ponownie założyło slicki.

To gdzie Sebastian Vettel popełnił błąd podczas jazdy na podwójnym zakręcie Spoon, na końcu toru. Wyjeżdżając za granicę, Niemiec stracił okazję do naśladowania swojego kolegi z drużyny Kimi Räikkönena i dążenia do pierwszych miejsc. Pod presją próbował dogonić kolejny rzut z całej siły, ale deszcz ponownie przerwał jego próbę!

 

W ponurym nastroju na padoku czterokrotny mistrz świata początkowo nie chciał stawić czoła rzeczywistości. „Myślę, że widziałeś, co się stało. To było całkiem oczywiste, wiesz równie dobrze jak ja, co się stało. »

Zachęcony przez dziennikarzy Sebastian Vettel w końcu przedstawił swoją analizę. „Spodziewaliśmy się większych opadów w Q3. Oczywiście tak się nie stało, więc był to zły wybór. W takich warunkach albo wszystko jest w porządku, albo schrzanisz. Nie obwiniam nikogo. »

A co z błędem w prowadzeniu samochodu w Spoon? „Straciliśmy trochę czasu na początku Q3 (z pit stopem)Straciłem samochód i było to jedyne okrążenie, jakie mogłem przejechać. To nie pomogło. »

Został specjalistą od metody Coué od czasu jej porzucenia w Niemczech pod koniec lipca Sebastian Vettel oszacował, że tak się stanie „mógłby zdziałać cud, gdyby deszcz spadł pięć do siedmiu minut wcześniej”, ponieważ jako jedyni jeździli wówczas na oponach przystosowanych do mokrej nawierzchni.

Jednak potrzeba czegoś więcej niż tylko odpowiednich opon, aby móc martwić lidera klasyfikacji generalnej Lewis Hamilton podczas wyścigu (rozpocznij w niedzielę o 7:10 czasu francuskiego, a następnie kontynuuj AUTOhebdo.fr).

0 Zobacz komentarze)