Wolff nie wyklucza ryzyka kary za nowy silnik dla Hamiltona w 2021 roku

Szef zespołu Mercedesa przyznaje, że niemiecki producent „cierpi w tym roku z powodu niezawodności”.

opublikowany 23/10/2021 à 07:01

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Wolff nie wyklucza ryzyka kary za nowy silnik dla Hamiltona w 2021 roku

Czy Brytyjczykowi uda się ukończyć sezon 2021 bez użycia nowego silnika? / ©DPPI

Czy o tytule w 2021 roku może zadecydować kara na starcie spowodowana zmianą śmigła, a nawet awarią silnika prowadzącą do wycofania się z wyścigu?

Nie można wykluczyć tej perspektywy, biorąc pod uwagę obawy niepokojące klan Mercedes pod koniec sezonu. Siedmiokrotni mistrzowie świata musieli zainstalować szósty silnik cieplny (ICE) z tyłu W6. Valtteri Bottas.

To trzecia zmiana silnika Finna w ciągu 3 weekendów Grand Prix! Dodaj do tego nowy ICE on board firmy Lewis Hamilton w Turcji i zrozumiecie obawy Brackley i Brixworth (Wielka Brytania).

« Wszyscy widzą, że w tym roku cierpimy na niezawodność, przyznał się Toto Wolff z Austin w Teksasie. Z całą pewnością nie planowaliśmy używać w Valtteri 6 silników. Próbujemy rozwiązać te problemy, których nie do końca rozumiemy ".

Nic więc dziwnego, że austriacki menedżer nie chciał powiedzieć więcej na temat charakteru obaw, które obecnie spowalniają dynamikę Mercedesa.

Mimo to zespoły klienckie gwiazdy nie są oszczędzone od kar na starcie Sebastian Vettel (Aston Martin) i George'a Russella (Williams) wystartuje z tyłu stawki w niedzielę na torze Circuit of the Americas po otrzymaniu kilku nowych podzespołów silnika Mercedesa.

« Trzeba po prostu zacisnąć zęby i dać z siebie wszystko. », dyszy Wolff.

Szef niemieckiej twierdzy nie wykluczył nowej zmiany silnika do końca sezonu u Hamiltona, który traci 6 punktów Max Verstappen przed GP USA.

« Nie potrafię powiedzieć, czy podejmiemy nowy PU, ani nawet jakie jest prawdopodobieństwo takiego zdarzenia., dodał Wolff. Ale oczywiście ryzyko istnieje.

Trudno dobrze ocenić sytuację: czy powinniśmy przewidzieć możliwy problem i ponieść nową karę, czy też powinniśmy używać tego samego silnika i grozić mu emerytura. Obecnie prowadzimy dyskusje na ten temat, ale nie znaleźliśmy zadowalających odpowiedzi ".

Niepokonany w mistrzostwach od 2017 roku Hamilton nie zapomniał, że jego ostatnia światowa porażka miała miejsce między innymi po rozdzierającej serce awarii silnika podczas GP Malezji w 2016 roku (podkreślmy to przeciwko Nico Rosbergowi w świetnej formie!).

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz