Dlaczego pałąk Guanyu Zhou ustąpił miejsca na Silverstone?

Szef Alfa Romeo, Frédéric Vasseur, powiedział, że klatka bezpieczeństwa Guanyu Zhou wytrzymała dwukrotnie większą siłę uderzenia niż podczas testów zderzeniowych FIA na Silverstone.

opublikowany 09/07/2022 à 19:01

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego pałąk Guanyu Zhou ustąpił miejsca na Silverstone?

Stan Alfy Romeo Guanyu Zhou po wypadku na początku GP Wielkiej Brytanii w 2022 r. © Xavi Bonilla / DPPI

Tydzień później strach wywołany wypadkiem de Guanyu-Zhou (Alfa Romeo) wraz z rozpoczęciem Grand Prix Wielkiej Brytanii 2022 na Silverstone nadszedł czas na przeprowadzenie dochodzenia, aby lepiej zrozumieć okoliczności tej katastrofy. Pierwsza obawa dotyczy sposobu, w jaki pałąk ustąpił po przewróceniu się samochodu chińskiego kierowcy.

Rzeczywiście, jeśli Halo dobrze amortyzowało uderzenie w asfalt, a następnie w żwirową pułapkę na zakręcie 1, tak nie było w przypadku „obręczy”. Pałąk wraz z wlotem powietrza do silnika spłaszczył się w momencie jednomiejscowy został zesłany do góry nogami na ziemię. Jak zauważono, zdjęcia przypominające niepokojący wypadek Brazylijczyka Pedro Diniza na początku Grand Prix Nürburgring w 1999 r. Alexander Wurz (Prezes GPDA) na Twitterze:

Frédéric Vasseur, dyrektor Alfa Romeo w Formuła 1, zawiera już pewne elementy dochodzenia przeprowadzonego przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). „Dochodzenie jest w toku i dzielimy się wszystkimi informacjami na temat wypadku z FIA. Pierwsza informacja jest taka, że ​​uderzenie było dwukrotnie silniejsze niż wymagane w testach zderzeniowych obciążenie regulacyjne. Nie wiem, czy patrzysz na asfalt, ale w asfalcie wyrył rowek na cztery, pięć centymetrów. »

Według Francuza odporność łuku nie byłaby zatem wadliwa. „ Bez względu na to, jak wysoki jest test zderzeniowy, zawsze możesz uzyskać większy szok (w rzeczywistości). Oczywiście będziemy musieli działać samodzielnie i wraz z FIA, aby zobaczyć, jak możemy poprawić bezpieczeństwo. »

Nie ma wątpliwości, że organy zarządzające będą mogły wyciągnąć wnioski z wypadku w Guanyu Zhou, tak jak to zrobiły po ucieczce Pedro Diniza pod koniec ubiegłego wieku. Później poprawiono już testy zderzeniowe.

Jeśli chodzi o Guanyu Zhou, te wybryki i stan obręczy prawie go nie martwiły. Chińczycy otrzymali od FIA zielone światło na udział w Grand Prix Austrii. Nowicjusz przyznał, że pierwszą rzeczą, o której pomyślał po wypadku, było to, czy uda mu się wrócić za kierownicę dla Spielberga. „Szczerze mówiąc, w niedzielny wieczór wysłałem SMS-a do moich inżynierów z pytaniem, czy moje siedzenie jest w dobrym stanie. Dla kierowców siedzenia są bardzo ważne dla komfortu i nie chciałem tego zmieniać. » 

CZYTAJ TAKŻE > Analiza techniczna F1 – Guanyu Zhou swoje ocalenie zawdzięcza Halo

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)