Letnia saga IndyCar dobiega końca. Dwa miesiące po ogłoszeniu swojego odejścia z Chip Ganassi Racing pod koniec sezonu 2022 w celu zawarcia małżeństwa McLaren, Alex Palou wycofuje się częściowo, aby pozostać w gronie Chipa Ganassiego w mistrzostwach Ameryki Północnej w 2023 roku.
Cieszę się, że mogę to ogłosić @CGRZespoły i doszedłem do porozumienia i wrócę do nr 10 od przyszłego sezonu!
Czekamy na WIELKI 2023 rok! 🦍 pic.twitter.com/wIhaPdYj9q
— Alex Palou Montalbo (@AlexPalou) 14 września 2022 r.
Koronowany w 2021 roku hiszpański kierowca miał trudniejszy sezon 2022, przerywany jednak miażdżącym zwycięstwem w finale na torze Laguna Seca, gdzie jego bezpośredni prześladowca Josef Newgarden (Team Penske) został odrzucony o pół minuty.
„Alex Palou pozostanie w samochodzie nr 10 Chip Ganassi Racing w sezonie IndyCar 2023, wskazuje komunikat prasowy zespołu CGR opublikowany w środę, 14 września. Umowa daje mu możliwość testowania samochodów w oddzielnych seriach wyścigowych, pod warunkiem, że nie koliduje to bezpośrednio z jego zobowiązaniami z IndyCar. »
Właśnie to ostatnie zdanie przykuwa uwagę. Alex Palou uległ syrenom Zaka Browna i McLarena właśnie po to, by dołączyć do wyścigu Formuła 1 w sercu lata. Perspektywa podważona przez podpisanieOskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , wzdłuż Lando Norris, ale przede wszystkim przez konflikt prawny pomiędzy jego dwoma potencjalnymi pracodawcami (CGR i McLaren). Chip Ganassi wyjaśnił, dlaczego Alex Palou nie wywiązał się ze swojego początkowego zobowiązania, odkąd podpisano kontrakt z zespołem Chipa Ganassiego i Mike'a Hulla na rok 2023. McLaren ze swojej strony zaprzeczył, jakoby miał wiedzę o tym podpisaniu.
CZYTAJ TAKŻE > Chip Ganassi Racing pozywa Alexa Palou
Alex Palou zareagował także na portalach społecznościowych, dziękując za elastyczność CGR. „Jestem również wdzięczny, że CGR pozwala mi kontynuować testy F1 z McLarenem poza moimi zobowiązaniami w IndyCar. Dziękuję Chipowi, Mike’owi i całemu zespołowi za chęć wspólnej pracy i wsparcie zarówno zespołu, jak i moich osobistych celów w tym procesie. »
Wszystko dobre, co się wtedy dobrze kończy. 25-letni kierowca nie tracił czasu i wkroczył w świat Formuły 1, ponieważ weźmie udział w sesji testowej na torze w Barcelonie wraz z kierowcą Arrow Mclaren SP w IndyCar Pato O 'Ward na pokładzie jednomiejscowy starszej generacji, MCL35M.
McLaren, podobnie jak dziewięć innych zespołów Formuły 1, jest zobowiązany zarezerwować dwa bezpłatne treningi w piątek dla debiutanta, aby otworzyć ten sport na nowe pokolenie kierowców. Tak właśnie zachowują się Holendrzy Nycka de Vriesa był w stanie rozegrać z nim trzy sesje Williams, Mercedes et Aston Martin w 2022 r., zanim zostanie wezwany do pilnego zastąpienia Alexa Albon podczas Grand Prix Włoch na Monzy.
CZYTAJ TAKŻE > Romain Grosjean już patrzy na rok 2023
Wreszcie Arrow McLaren SP mógł od razu potwierdzić swój skład na rok 2023: do Pato O’Warda dołączy Alexander Rossi (dezerter Andretti) natomiast Felix Rosenqvist, przez chwilę podczas wyjazdu w kierunku Formuła E, został zachowany.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
DANIELA MEYERSA
15 o 09:2022
Cóż, w Indycar kontrakty wydają się być lepiej związane niż w Alpine ! Palou musi im nawet publicznie podziękować!