12 kwietnia 2024 r. Carlos Sainz obchodzi swoje 62. urodziny. Spojrzenie wstecz na karierę El Matadora, który ma na swoim koncie dwa tytuły mistrza świata WRC oraz cztery zwycięstwa w wyścigu Paryż-Dakar (2011, 2018, 2021 i 2024) w pięciu charakterystycznych samochodach, które stworzyły jego legendę.
Toyoty Celiki
Na pokładzie Carlos Sainz zdobył dwa tytuły mistrza świata. W 1990 roku w zespole Toyota Team Europe Madrilenian odniósł cztery zwycięstwa w wersji GT-Four ST165 i pokonał dominację Lancii, niepokonanej w regulaminach Grupy A od jej wprowadzenia w 1987 roku. Ale to była jego demonstracja podczas zawodów Rajd samochodowy z 1 jezior w Finlandii, że Carlos Sainz oszukuje zwolenników. Jako pierwszy spoza Skandynawii wypił szampana na mecie, utrzymując niewielką przewagę nad Arim Vatanenem.
Dwa lata później, dzięki wersji ST180, ale wciąż kojarzonej z Luisem Moyą, Carlos Sainz pięciokrotnie przeszedł na emeryturę (!). Jednak tytuł dobiegł końca dzięki dwóm zwycięstwom na koniec sezonu, z których jedno odniosło przed swoimi fanami w Katalonii.
Toyoty Corolli
Jednak japoński producent również zarezerwował swój udział w rozczarowaniach dla Hiszpana. Rajd Wielkiej Brytanii 1998 to jeden z najbardziej dramatycznych wydarzeń w dzisiejszych WRC. Aby zdobyć koronę, Sainz-Moya mógł po prostu zająć 4. miejsce. Ale 300 metrów od linii Corolla zatrzymuje się z powodu awarii silnika. Nie mogąc już tego znieść, Luis Moya rozbija tylną szybę, rzucając hełmem, po tym jak rzucił w swojego partnera: „Spróbuj zacząć, Carlos!” Spróbuj to zacząć, do cholery! »
Citroëna Xsary WRC
Po przerwie związanej z Fordem Carlos Sainz przeżyje ostatnie emocje w WRC z marką Chevron. W 2003 roku wspierał młodego Sébastiena Loeb w swoim pierwszym pełnym sezonie, nie bez zwycięstwa w Turcji (3. miejsce w klasyfikacji generalnej). Podpisze swoje 26. zwycięstwo (tylko Sébastien Loeb, Sebastian Ogier i Marcus Grönholm radzą sobie lepiej od tego czasu) w Argentynie w 2004 r., w tym samym miejscu, co metę Dakaru 2018…
Volkswagena Race Touarega
W 2006 roku Carlos Sainz objął kierownictwo rajdu w oficjalnym zespole Volkswagena. Na pokładzie Touarega z silnikiem Diesla nauka jest trudna. W 2009 roku, podczas pierwszej edycji w Ameryce Południowej, zwycięstwo było już widoczne, gdy dwa dni przed końcem pojazd 4×4 wpadł do wąwozu, powodując kontuzję barku Michela Périna i natychmiastową emeryturę. Mając nowego nawigatora w 2010 roku (Lucas Cruz), Carlos Sainz zachował ostrożność i wygrał zawody pomimo presji wywieranej przez Nassera Al-Attiyaha. Różnica między obydwoma zawodnikami wyniesie 2 minuty i 12”.
Peugeota 3008 DKR Maxi
Lata mijają, a Carlos Sainz nadal jest obecny na Dakarze. Obecny na początku każdej edycji kursu; po przybyciu jest to rzadsze. Lekkomyślny pięćdziesięciolatek dał telewizji kilka imponujących wybryków, ale pięć razy z rzędu (w latach 2013–2017) poddawał się. Tak więc na koniec oficjalnego zaangażowania Peugeota Carlos Sainz przyjmuje mniej odważny styl jazdy i to się opłaca. Podczas gdy wszystkich jego kolegów dotknęły awarie mechaniczne lub błędy w prowadzeniu, buggy nr 303 bez żadnych zmartwień popłynął do Kordoby i ukończył wyścig z 43 minutami przewagi nad swoim najlepszym wrogiem Nasserem Al-Attiyahem.
CZYTAJ TAKŻE > Yannick Willocx, inżynier Loeba na Azorach: „Czułem się bezużyteczny…”
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)