62. urodziny Carlosa Sainza w pięciu znanych samochodach

Carlos Sainz obchodzi swoje 62. urodziny! Spojrzenie wstecz na najbardziej charakterystyczne modele kariery mistrza Hiszpanii w WRC i rajdach.

opublikowany 12/04/2024 à 13:00

Bernard

0 Zobacz komentarze)

62. urodziny Carlosa Sainza w pięciu znanych samochodach

Wszystkiego najlepszego dla Carlosa Sainza! ©DPPI

12 kwietnia 2024 r. Carlos Sainz obchodzi swoje 62. urodziny. Spojrzenie wstecz na karierę El Matadora, który ma na swoim koncie dwa tytuły mistrza świata WRC oraz cztery zwycięstwa w wyścigu Paryż-Dakar (2011, 2018, 2021 i 2024) w pięciu charakterystycznych samochodach, które stworzyły jego legendę.

Toyoty Celiki

La Toyota Celica GT-4 prowadzona przez Sainza. ©Claude Saulnier / DPPI

Na pokładzie Carlos Sainz zdobył dwa tytuły mistrza świata. W 1990 roku w zespole Toyota Team Europe Madrilenian odniósł cztery zwycięstwa w wersji GT-Four ST165 i pokonał dominację Lancii, niepokonanej w regulaminach Grupy A od jej wprowadzenia w 1987 roku. Ale to była jego demonstracja podczas zawodów Rajd samochodowy z 1 jezior w Finlandii, że Carlos Sainz oszukuje zwolenników. Jako pierwszy spoza Skandynawii wypił szampana na mecie, utrzymując niewielką przewagę nad Arim Vatanenem.

Dwa lata później, dzięki wersji ST180, ale wciąż kojarzonej z Luisem Moyą, Carlos Sainz pięciokrotnie przeszedł na emeryturę (!). Jednak tytuł dobiegł końca dzięki dwóm zwycięstwom na koniec sezonu, z których jedno odniosło przed swoimi fanami w Katalonii.

Toyoty Corolli

Toyota Corolla

Za kierownicą Toyoty Corolli Sainz wygrał Rajdy Monte Carlo i Nowej Zelandii w 1998 r. ©François Baudin/DPPI

Jednak japoński producent również zarezerwował swój udział w rozczarowaniach dla Hiszpana. Rajd Wielkiej Brytanii 1998 to jeden z najbardziej dramatycznych wydarzeń w dzisiejszych WRC. Aby zdobyć koronę, Sainz-Moya mógł po prostu zająć 4. miejsce. Ale 300 metrów od linii Corolla zatrzymuje się z powodu awarii silnika. Nie mogąc już tego znieść, Luis Moya rozbija tylną szybę, rzucając hełmem, po tym jak rzucił w swojego partnera: „Spróbuj zacząć, Carlos!” Spróbuj to zacząć, do cholery! »

Citroëna Xsary WRC

Citroen Xsara

Xsara WRC była samochodem Sainza od 2003 do 2005 roku. ©François Flamand/DPPI

Po przerwie związanej z Fordem Carlos Sainz przeżyje ostatnie emocje w WRC z marką Chevron. W 2003 roku wspierał młodego Sébastiena Loeb w swoim pierwszym pełnym sezonie, nie bez zwycięstwa w Turcji (3. miejsce w klasyfikacji generalnej). Podpisze swoje 26. zwycięstwo (tylko Sébastien Loeb, Sebastian Ogier i Marcus Grönholm radzą sobie lepiej od tego czasu) w Argentynie w 2004 r., w tym samym miejscu, co metę Dakaru 2018…

Volkswagena Race Touarega

Touareg

Sainz będzie na pokładzie Touarega od 2005 do 2014 roku, korzystając z faz 1, 2 i 3. ©DPPI

W 2006 roku Carlos Sainz objął kierownictwo rajdu w oficjalnym zespole Volkswagena. Na pokładzie Touarega z silnikiem Diesla nauka jest trudna. W 2009 roku, podczas pierwszej edycji w Ameryce Południowej, zwycięstwo było już widoczne, gdy dwa dni przed końcem pojazd 4×4 wpadł do wąwozu, powodując kontuzję barku Michela Périna i natychmiastową emeryturę. Mając nowego nawigatora w 2010 roku (Lucas Cruz), Carlos Sainz zachował ostrożność i wygrał zawody pomimo presji wywieranej przez Nassera Al-Attiyaha. Różnica między obydwoma zawodnikami wyniesie 2 minuty i 12”.

Peugeota 3008 DKR Maxi

Peugeota 3008 DKR

Jest na pokładzie Peugeot 3008 DKR, w którym Sainz wygrał Paryż-Dakar w 2018 r. ©Frederic Le Floc'h / DPPI

Lata mijają, a Carlos Sainz nadal jest obecny na Dakarze. Obecny na początku każdej edycji kursu; po przybyciu jest to rzadsze. Lekkomyślny pięćdziesięciolatek dał telewizji kilka imponujących wybryków, ale pięć razy z rzędu (w latach 2013–2017) poddawał się. Tak więc na koniec oficjalnego zaangażowania Peugeota Carlos Sainz przyjmuje mniej odważny styl jazdy i to się opłaca. Podczas gdy wszystkich jego kolegów dotknęły awarie mechaniczne lub błędy w prowadzeniu, buggy nr 303 bez żadnych zmartwień popłynął do Kordoby i ukończył wyścig z 43 minutami przewagi nad swoim najlepszym wrogiem Nasserem Al-Attiyahem.

CZYTAJ TAKŻE > Yannick Willocx, inżynier Loeba na Azorach: „Czułem się bezużyteczny…”

0 Zobacz komentarze)