Ledwo przybył, już go nie ma. Davida Sancheza i McLaren w najbliższy wtorek sformalizowali zakończenie współpracy w drodze wzajemnego porozumienia, zaledwie trzy miesiące po przybyciu francuskiego inżyniera do Woking na stanowisko dyrektora technicznego. Po trzech Grand Prix brytyjski zespół ogłosił kilka zmian organizacyjnych w swoim dziale technicznym, na kilka dni przed japońskim wydarzeniem na Suzuce.
Uciekający z Ferrari, David Sanchez spędził długi okres „ogrodnictwa” – okres przejściowy, podczas którego dana osoba nie może pracować w swojej nowej firmie – w 2023 r., zanim objął stanowisko w McLarenie w styczniu 2024 r. To przedwczesne odejście jest wynikiem „a rozbieżności między oczekiwaniami a rzeczywistością na stanowisku” – mówi Andrea Stella.
Wspólne porozumienie McLarena i Davida Sancheza
„Po szeroko zakrojonych dyskusjach między Davidem Sanchezem a kierownictwem zespołu wspólnie zdecydowano, że David opuści zespół, wyjaśnia szef zespołu McLaren. Po wspólnej refleksji okazało się, że rola, obowiązki i ambicje związane ze stanowiskiem Davida nie odpowiadają naszym początkowym oczekiwaniom, kiedy zgodził się dołączyć do nas w lutym 2023 roku. Świadomi tej rozbieżności David i ja- Uzgodniliśmy nawet, że tak będzie najlepiej będzie dla nas, jeśli rozstaniemy się teraz, aby umożliwić mu skorzystanie z innych możliwości, które pozwolą lepiej wykorzystać szerokość i zakres jego niezwykłych umiejętności. »
„Jestem wdzięczny, że miałem okazję być częścią tego zespołu– dodaje Francuz. Chociaż rola, którą sobie wyobrażaliśmy i którą uzgodniliśmy, nie odpowiadała rzeczywistości stanowiska, które zastałem, odchodzę z szacunkiem dla kierownictwa, podziwem dla zaangażowania moich kolegów oraz uznaniem dla otwartości i uczciwości, z jaką omawialiśmy i podejmowaliśmy tę decyzję . Życzę temu zespołowi udanej kontynuacji podróży na czoło stawki, gdzie należy. Nie mogę się doczekać kolejnego wyzwania w ramach F1. »
Nowa czapka dla Andrei Stelli
W rezultacie schemat organizacyjny działu technicznego w McLarenie zostaje wywrócony do góry nogami: Rob Marshall obejmie teraz rolę głównego projektanta, Neil Houldey zostanie dyrektorem technicznym ds. inżynierii, a Peter Prodromou pozostanie dyrektorem technicznym ds. aerodynamiki. Angielski zespół ogłasza, że dział koncepcji i wydajności zostanie usprawniony, aby skoncentrować się na wydajności, a będzie nim kierować Andrea Stella, który będzie pełnił funkcję dyrektora technicznego ds. wydajności do czasu wyznaczenia stałego stanowiska.
„Ten nowy krok w ewolucji struktury działu technicznego i modelu pracy w zespole oznacza nasze zaangażowanie w ciągłe doskonalenie naszych możliwości technicznych i przepływów pracy w celu uzyskania większej efektywności i wydajności”– mówi Andrea Stella. Poważne zmiany w zespole McLarena, który utrzymuje dobrą passę po pierwszym w tym roku podium w Australii.
CZYTAJ TAKŻE > Już wkrótce pierwsze osiągnięcia McLarena... mające na celu walkę o podium?
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
1 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Yves-Henri RANDIER
02 o 04:2024
Sprzedano mu marzenie... nic dziwnego ze strony Anglików, doświadczyłem tego w przeszłości! Lepiej szybko działać dalej