Dyrektywa techniczna FIA dotycząca morświnów ma wejść w życie podczas Grand Prix Francji

Po opublikowaniu dyrektywy technicznej dotyczącej morświnów przed Grand Prix Kanady, FIA ostatecznie zdecydowała się nie karać zespołów ze względu na napięte terminy. Oficjalnie wejdzie w życie podczas Grand Prix Francji.

opublikowany 30/06/2022 à 18:35

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Dyrektywa techniczna FIA dotycząca morświnów ma wejść w życie podczas Grand Prix Francji

Dyrektywa techniczna będzie obowiązywać w Le Castellet. © Florent Gooden / DPPI

Temat był na ustach wszystkich na padoku F1 do Montrealu. W ubiegły czwartek, 16 czerwca, w przededniu pierwszych wolnych sesji treningowych przed Grand Prix Kanady, FIA opublikowała dyrektywę techniczną dotyczącą morświnów. Cel ? Ustal metrykę, miarę oscylacji pionowej, powyżej której zespoły nie mogą już przekroczyć, aby od razu zająć się tematem i spróbować wspólnie go rozwiązać. 

Problem w tym, że tak późno publikując informację prasową, FIA zaskoczyła zespoły, które nie potrafiły się zorganizować. W ten sam sposób zdefiniowanie metryki referencyjnej dotyczącej oscylacji pionowych wymaga pewnej ilości danych, których ustawodawca dyscypliny z pewnością nie byłby w stanie zebrać w wystarczającej ilości wyłącznie podczas sesji swobodnych 1 i 2. W efekcie podjęto decyzję o utrzymaniu wytycznych technicznych, ale wykorzystanie Grand Prix Kanady jako testu do przechowywania danych, bez karania zespołów. 

Wskaźnik referencyjny zdefiniowany w celu zwalczania morświnów

W czwartek, dzień przed rozpoczęciem działań wojennych na torze Silverstone, FIA ponownie skontaktowała się, aktualizując swoje uprawnienia. W szczególności dowiedzieliśmy się, że niszczyciel czołgów stanie się naprawdę skuteczny podczas Grand Prix Francji, które odbędzie się 24 lipca. „FIA podejmuje kolejne kroki, aby rozwiązać ten problem (ten z morświna) i przesłał zespołom zaktualizowany projekt dyrektywy technicznej, dowiedzieliśmy się od FIA. Analiza FIA danych dotyczących oscylacji pionowych została ukończona i zdefiniowaliśmy metrykę, która została przekazana zespołom, aby mogły przeprowadzić własne analizy podczas dwóch kolejnych Grand Prix i w ten sposób zrozumieć, jeśli to konieczne, jakie zmiany mogliby wdrożyć, aby zapewnić zgodność z dyrektywą techniczną, gdy zacznie ona obowiązywać podczas Grand Prix Francji. 

Zespoły cierpiące na morświny będą zatem miały dwa Grand Prix, w Silverstone (3 lipca) i w Spielbergu (10 lipca), aby przeprowadzić własne obliczenia i znaleźć w ten sposób odpowiednią korektę, aby za co najmniej trzy tygodnie zejść poniżej maksymalnego progu Paul Ricard. Nie słyszeliśmy tego ostatniego! 

CZYTAJ TAKŻE > Mercedes przyznaje, że w Baku narzucił zbyt ekstremalny pakiet

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)