Temat był na ustach wszystkich na padoku F1 do Montrealu. W ubiegły czwartek, 16 czerwca, w przededniu pierwszych wolnych sesji treningowych przed Grand Prix Kanady, FIA opublikowała dyrektywę techniczną dotyczącą morświnów. Cel ? Ustal metrykę, miarę oscylacji pionowej, powyżej której zespoły nie mogą już przekroczyć, aby od razu zająć się tematem i spróbować wspólnie go rozwiązać.
Problem w tym, że tak późno publikując informację prasową, FIA zaskoczyła zespoły, które nie potrafiły się zorganizować. W ten sam sposób zdefiniowanie metryki referencyjnej dotyczącej oscylacji pionowych wymaga pewnej ilości danych, których ustawodawca dyscypliny z pewnością nie byłby w stanie zebrać w wystarczającej ilości wyłącznie podczas sesji swobodnych 1 i 2. W efekcie podjęto decyzję o utrzymaniu wytycznych technicznych, ale wykorzystanie Grand Prix Kanady jako testu do przechowywania danych, bez karania zespołów.
Wskaźnik referencyjny zdefiniowany w celu zwalczania morświnów
W czwartek, dzień przed rozpoczęciem działań wojennych na torze Silverstone, FIA ponownie skontaktowała się, aktualizując swoje uprawnienia. W szczególności dowiedzieliśmy się, że niszczyciel czołgów stanie się naprawdę skuteczny podczas Grand Prix Francji, które odbędzie się 24 lipca. „FIA podejmuje kolejne kroki, aby rozwiązać ten problem (ten z morświna) i przesłał zespołom zaktualizowany projekt dyrektywy technicznej, dowiedzieliśmy się od FIA. Analiza FIA danych dotyczących oscylacji pionowych została ukończona i zdefiniowaliśmy metrykę, która została przekazana zespołom, aby mogły przeprowadzić własne analizy podczas dwóch kolejnych Grand Prix i w ten sposób zrozumieć, jeśli to konieczne, jakie zmiany mogliby wdrożyć, aby zapewnić zgodność z dyrektywą techniczną, gdy zacznie ona obowiązywać podczas Grand Prix Francji.
Zespoły cierpiące na morświny będą zatem miały dwa Grand Prix, w Silverstone (3 lipca) i w Spielbergu (10 lipca), aby przeprowadzić własne obliczenia i znaleźć w ten sposób odpowiednią korektę, aby za co najmniej trzy tygodnie zejść poniżej maksymalnego progu Paul Ricard. Nie słyszeliśmy tego ostatniego!
CZYTAJ TAKŻE > Mercedes przyznaje, że w Baku narzucił zbyt ekstremalny pakiet
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)