Pierre Gasly: ​​„Te samochody bardzo różnią się prowadzeniem”

Pierre Gasly wspomina swoje pierwsze testy w tym roku za kierownicą AT03, nowego jednomiejscowego samochodu AlphaTauri na sezon 2022.

opublikowany 26/02/2022 à 09:50

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Pierre Gasly: ​​„Te samochody bardzo różnią się prowadzeniem”

Pierre Gasly w akcji podczas testów w Barcelonie. ©DPPI/F. Dobry

Długo oczekiwana nowa generacja jednomiejscowych samochodów wreszcie pojawiła się na torze. Pierwsze zimowe testy odbyły się niedaleko Barcelony. Przez trzy dni zespoły i kierowcy mogli popracować nad różnymi punktami i tym samym rozpocząć już pierwszą fazę rozwoju swojego samochodu z myślą o sezonie 2022. Wśród obecnych na miejscu m.in. Pierre Gasly wykorzystał różne sesje za kierownicą, aby zapoznać się ze swoim nowym samochodem, AT03Alfatauri.

« Testy były bardzo produktywne, zwierza się. Dla wszystkich było bardzo interesujące zobaczyć, jak te nowe samochody zachowują się na torze. Podczas każdego przejazdu dowiedzieliśmy się wiele o naszym samochodzie, ale także o prowadzeniu. Udało mi się zdobyć pierwsze oceny i wyciągnąć z nich jak najwięcej. "

Choć Norman jest zadowolony z tego pierwszego doświadczenia na pełną skalę, zachowuje trzeźwość umysłu i wie, że są to jedynie testy przedsezonowe. „ W tej chwili nie jesteśmy w stanie dokładnie przyjrzeć się występomkontynuuje. Celem było skupienie się na sobie i próba przekazania zespołowi dobrych informacji zwrotnych, aby zrozumiał, czego potrzebuję od samochodu, aby uzyskać lepsze osiągi. Muszę przyznać, że tymi samochodami bardzo różni się prowadzenie, oczywiście z estetycznego punktu widzenia, ale także ze sposobu, w jaki reagują, a nawet w sposobie wchodzenia w zakręty i hamowania. Próbowałem różnych rzeczy i dostosowywałem sposób jazdy, aby dostosować się do równowagi samochodu. To wszystko jest częścią procesu uczenia się. »

Na jego nieszczęście zimowe testy zakończyły się w żwirowni. Pierre Gasly faktycznie zablokował koła na początku piątego zakrętu i uderzył w bariery ochronne, kończąc tydzień testów. Ale Habowie wolą widzieć w tym pozytywy. „ Chodzi o znalezienie limitów podczas testów, a mimo to udało nam się zebrać wiele danych w ciągu tych trzech dni. »

CZYTAJ TAKŻE > Dzień testów w Barcelonie 3 – Hamilton kończy z najszybszym czasem w tygodniu

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz