Ross Brawn: „Tworzenie właściwych fundamentów”

Moralna gwarancja Liberty Media dla jednych, człowiek opatrznościowy dla innych, człowiek, który odcisnął swoje piętno na sportach motorowych, otrzymał AUTO w Barcelonie na luźną dyskusję na temat przyszłości Grand Prix. Słowa eksperta powołanego na stanowisko dyrektora sportowego i technicznego Grupy F1.

opublikowany 15/03/2017 à 16:32

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ross Brawn: „Tworzenie właściwych fundamentów”

Podczas tygodnia testów założył swoje biuro w małym pomieszczeniu w wieży kontrolnej w Barcelonie. Dostaje dużo, ale rzadko wychodzi na padok.

Wie, że jest w centrum wszystkich rozmów, że powołanie na stanowisko dyrektora sportowego i technicznego Grupy F1 jest równie doceniany, jak się obawia, że ​​dziedziczy F1 na rozdrożu, bardziej niż kiedykolwiek rozdarty między pragnieniem pozostania przy zaawansowanej technologicznie formule, jaką jest, a sportem widowiskowym, którym jest więcej.

Ross Brawn, który doświadczył wszystkiego związanego z F1, zwycięstw i porażek, przepychu i trudnych końcówek miesiąca, wie lepiej niż ktokolwiek inny, że najważniejsza dyscyplina musi wymyślić się na nowo. Kwestia dobrobytu, ale także przetrwania.

Jak ocenisz, co jest dobre, a co złe w tej bardzo sprzecznej Formule 1, w której fani chcą ciasnych pól startowych, ale także różnic w osiągach, aby wyprzedzać, samochodów, które szybko pokonują zakręty z dużym dociskiem, ale które mogą podążać za sobą z bliskiej odległości…

Masz rację, to, czego potrzebujemy, jest złożone i dlatego ważne jest, aby się nie spieszyć. Potrzebujemy czasu na ewolucję. Trzeba najpierw stworzyć odpowiednie fundamenty, a potem o nie dbać. Przez dobre fundamenty mam na myśli mniejszą różnicę między górą i dołem siatki niż obecnie.

Prawdziwe pytanie brzmi: na czym musimy się skupić w przyszłości, aby pójść w innym kierunku? Zależność od zasobów to jeden z obszarów, który musimy zbadać. Czy powinniśmy przejść w stronę ograniczonego budżetu, czy w kierunku szeregu ograniczeń technicznych? Może połączenie obu.

Musimy zmniejszyć znaczenie pieniędzy w osiągach jednomiejscowych samochodów, ponieważ taki jest obecny kierunek F1. Chcemy spróbować podnieść ogólny poziom siatki bez użycia sztuczek...

Pełny wywiad z Rossem Brawnem znajdziesz w numerze 2105 AUTOtygodniowo, dostępny już w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)