Od czasu przejęcia spółki Formuła 1 przez Liberty Media w 2017 r., najważniejsza kategoria sportów motorowych, robi wszystko, aby przyciągnąć nową, młodszą publiczność, ale także w celu popularyzacji sportu często postrzeganego jako zbyt elitarny. W tym celu Liberty Media stworzyła sieci społecznościowe, w których w dużym stopniu wykorzystuje się Facebooka, Twittera, Instagram, a ostatnio TikTok. W 2018 roku Liberty Media uruchomiło platformę internetową na żądanie F1TV, umożliwiającą zapoznanie się z licznymi dokumentami, raportami ze świata F1 oraz transmisją sesji na żywo.
Aby w pełni zrozumieć skuteczność tej strategii cyfrowej, F1 zwróciła się do The Insights Family, firmy zajmującej się badaniami rynku skupiającej się na dzieciach, rodzicach i rodzinach. Wzrost zainteresowania F1 wzrósł zatem o 17%, z 17.3 mln do 20.1 mln. Dla porównania, w tym samym okresie piłka nożna przyciągnęła o 6% więcej fanów. Według The Insights Family F1 byłaby drugim sportem, który odnotowałby największy wzrost w sieciach społecznościowych.
„Zastanawiamy się, jak wykazać się większą kreatywnością, aby przyciągnąć nową publiczność i spopularyzować sport, który kochają miliony fanów”, mówi Ellie Norman, dyrektor ds. marketingu i komunikacji F1. Dlatego bardzo się cieszę, że nasza praca przynosi efekty. Dzięki platformom cyfrowym udało nam się przekazać pasję do sportów motorowych kolejnemu pokoleniu fanów.”
Formuła 1 przesłała szczegółowy raport na temat korzystania z platform cyfrowych na panelu 162 774 dzieci w wieku od 12 do 18 lat. W tym raporcie obserwujemy, że pokolenie Z bardziej interesuje się e-sportem niż tradycyjnym sportem, ale także, że Instagram i TikTok to miejsca, w których młodzi ludzie konsumują najwięcej, znacznie wyprzedzając Facebooka i Twittera. Treści w oficjalnych mediach społecznościowych F1 mają dobre recenzje, w tym "za kulisami" które pomagają lepiej zrozumieć sport wśród młodych ludzi. Osoby zainteresowane inżynierią i innowacjami szczególnie lubią filmy dokumentalne dostępne w F1 TV. Wreszcie, z tego raportu wynika, że wśród fanów istnieje duże zainteresowanie anegdotami na temat historii F1, szczególnie na temat ewolucji samochodów.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)