Jaki osąd powinniśmy podjąć w sprawie wykonaniaAlpine podczas Grand Prix Australii? Trudno powiedzieć, ponieważ podczas wyścigu niewiele widzieliśmy francuskich jednomiejscowych samochodów. Już trzeci raz z rzędu Pierre Gasly (13e) i Esteban Ocon (16.) zakończył wyścig w Melbourne bez punktów, pomimo przejścia na emeryturę Max Verstappen, Lewis Hamilton i George Russell wśród najlepszych drużyn.
Jednak na początku wyścigu dwóch francuskich kierowców walczyło z samochodami, które ukończyły wyścig na punktach, z... Haas szczególnie. Esteban Ocon, który po rozegraniu w sobotę swojego pierwszego Q15 w sezonie startował z 2. pozycji, mógł być w stanie zdobyć punkty... ale pech nie opuszcza strzałki A na początku sezonu. Norman musiał przyspieszyć swój drugi przystanek, aby usunąć plastikową osłonę z przewodu hamulcowego, po prawej stronie.
„Mieliśmy oderwanie, które utknęło w hamulcu, więc mój hamulec się zapalił. Dlatego musieliśmy się zatrzymać.”, wyjaśnił Esteban Ocon Canal+ po wyścigu. Francuz był wyraźnie zgorzkniały, że w tym sezonie zmarnował szansę na zdobycie pierwszych punktów. „JUważa, że punkty były dziś możliwe. To jest mega frustrujące, bo przed stopem byłem na czele Magnussen, z którym walczyłem Albon. To byłaby walka o dziewiąte, dziesiąte lub jedenaste miejsce. Jestem rozczarowany, to na pewno, ponieważ naprawdę mieliśmy szansę. Tak jest, to pech, wrócimy po następny. »
„Szukanie znacznie więcej jest skomplikowane” dla Alpine
Ze swojej strony Pierre Gasly nie był w stanie wrócić do peletonu pomimo zadowalającego tempa na średnich oponach. Francuz przez długi czas utknął za Haasem, zanim ostatecznie upadł pod koniec wyścigu. „ Poprawiamy się, ale wciąż daleko nam do tego, czego potrzebujemy, aby zdobywać punkty– zwierzył się mikrofonowi Canal+. Wiemy, na czym się skupić, wiedzieliśmy, że musimy dać z siebie wszystko, wykorzystując to, co mamy. To właśnie zrobiliśmy dzisiaj, osiągnięcie znacznie więcej było skomplikowane. Jest wiele małych rzeczy do poprawy. » Pilot Alpine został również ukarany pięcioma sekundami za przecięcie linii przy wyjściu z boksów, kara „anegdotyczny” według tego ostatniego.
CZYTAJ TAKŻE > Verstappen nie był rozczarowany ani sfrustrowany przejściem na emeryturę w Australii: „W pewnym sensie mnie to ekscytuje! »
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
2 Uwagi)
Aby napisać komentarz
Erica Stevensa
24 o 03:2024
ale tak, esteban, możesz nawet wygrać wyścig! typowo francuskie zachowanie, czyli bycie zadowolonym z siebie i przekonaniem, że jesteś lepszy niż jesteś! silnik jest kiepski, podwozie jest kiepskie, zarządzanie jest więcej niż przeciętne, sama koncepcja zespołu Francja-Anglia jest herezją, a determinacja grupy Renault, by przez 10 lat robić z siebie głupca w oczach świata lata są żałosne! Przyciągnięcie kompetentnych ludzi, zarówno jako pilotów, jak i zwłaszcza inżynierów, projektantów i innych, będzie bardzo skomplikowane. Jasne jest, że zestawy tworzą już nie najlepsi od 2014 roku! musimy zatrzymać koszty i sprzedawać, póki jest to coś warte!
Yves-Henri RANDIER
24 o 03:2024
Za 15 dni sędzia pokoju Suzuka i przekonamy się, czy Alpine udało się wyprostować - trochę! - bar