Esteban Ocon będzie tym, który skorzysta na ewolucji Alpine w Chinach

ChwilaAlpine ogłosił, że w najbliższy weekend na Grand Prix Chin wprowadzi modernizację jednego ze swoich samochodów, Esteban Ocon potwierdził, że miał szczęście.

opublikowany 18/04/2024 à 08:39

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Esteban Ocon będzie tym, który skorzysta na ewolucji Alpine w Chinach

Esteban Ocon będzie miał nowe płaskie dno na Suzuce. © Florent Gooden / DPPI

To dość nietypowa sytuacja jak na zespół producencki Alpine. Przed Grand Prix Chin zaplanowanym na najbliższy weekend w Szanghaju francuski zespół zdecydował się dokonać aktualizacji, ale tylko w jednym ze swoich samochodów. Niezwykły sposób działania w ostatnich latach strzałki A, który świadczy o pilności sytuacji, po tym jak w czterech Grand Prix nie zdobyto żadnych punktów.

Zamiast dotrzymać pierwotnego harmonogramu i czekać na Grand Prix Miami za dwa tygodnie, aby zapewnić obu samochodom nowe ulepszenia, francuski zespół w rzeczywistości zdecydował się przyspieszyć wprowadzenie nowego pakietu, nawet jeśli oznaczało to nie dostarczanie tylko jednego samochodu .

Alpine wybiera Estebana Ocona do reprezentacji Chin

„Zespół pracował niezwykle ciężko i będziemy mogli dokonać modernizacji samochodu w ten weekend, jeden wyścig przed terminem”., wyjaśnił kilka dni temu Bruno Famin, główny zespół Tricolores. Szef branży sportów motorowychAlpine nie określił jednak ktoEsteban Ocon lub Pierre Gasly skorzystałby na tym.

Esteban Ocon potwierdził na konferencji prasowej, że to on będzie na nim jeździł w ten weekend. „To naprawdę świetna robota ze strony zespołu, że udało nam się wprowadzić zmiany w moim samochodzie wcześniej, niż się spodziewałem. Oczywiście nadal nie spodziewamy się ogromnych zmian w wydajności, ale możemy mieć tylko miłe niespodzianki. Zobaczymy, gdzie nas to zaprowadzi w ten weekend.” 

Fakt, że pilotAlpine nr 31, który jako pierwszy korzysta z nowego płaskiego dna, nie jest zbyt zaskakujący. Nawet jeśli Pierre Gasly miał skomplikowany początek sezonu z powodu wpadek i pecha na torze, Esteban Ocon i tak dominował nad nim czterokrotnie w kwalifikacjach. Co w naturalny sposób popchnęło zespół do powierzenia mu nowych części w pierwszej kolejności, nawet jeśli nasi koledzy o Fani wyścigów zapewnić, że w tej kwestii obaj panowie powinni występować na zmianę przez cały sezon.

Ocon skorzystał z okazji i skupił się na napotkanych dotychczas problemach Alpine, koncentrując się bardziej na tempie wyścigowym niż na prędkości na okrążeniu. „To zależy gdzie właściwie. W Australii wydawało się, że walczymy o punkty z drużyną Haas, to był dobry znak, dopóki odrywana nie utknęła w przewodzie hamulcowym. W Q2 dwukrotnie zakwalifikowaliśmy się (Australia i Japonia), ale na Suzuce również od początku mieliśmy uszkodzenia, co również nie pomogło. Mimo wszystko w wyścigu mamy większe trudności.” Fakt, że Pierre Gasly pozostaje przy starej specyfikacji, umożliwi inżynierom porównywanie i zbieranie interesujących danych.

CZYTAJ TAKŻE > Alpine znajduje się „wyraźnie w dołku”, ale ma na celu wzrost

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)