Raport FIA: Wynik Grand Prix Abu Zabi 2021 „ważny i ostateczny”

FIA opublikowała swój raport dotyczący wydarzeń, które miały miejsce na ostatnich pięciu okrążeniach kontrowersyjnego Grand Prix Abu Zabi 2021. Oto główne punkty.

opublikowany 19/03/2022 à 15:03

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Raport FIA: Wynik Grand Prix Abu Zabi 2021 „ważny i ostateczny”

Wyniki Grand Prix Abu Zabi 2021 ostatecznie potwierdzone. ©DPPI

Można było się tego spodziewać od kilku miesięcy. Raport FIA dotyczący wydarzeń, które miały miejsce na ostatnich pięciu okrążeniach bardzo kontrowersyjnego Grand Prix Abu Zabi 2021 został opublikowany w najbliższą sobotę, półtorej godziny przed pierwszymi kwalifikacjami sezonu 2022. Dla przypomnienia Nicholas Latifi popełnił błąd w ostatnim sektorze toru na pięć okrążeń przed końcem, na tor wjechał samochód bezpieczeństwa.

Początkowo kierownictwo wyścigu prosiło spóźnialskich, aby się nie rozdzielali, po czym minutę później zmienili zdanie i wpuścili jedynie osoby obecne pomiędzy liderem wyścigu Lewis Hamilton i jego rywal Max Verstappen aby to zrobić, wbrew temu, co sugerują przepisy techniczne, które stanowią, że wszystkie spóźnione samochody muszą zostać rozdzielone. 

Raport FIA, przedstawiony Radzie Światowej i którego treść została jednomyślnie zatwierdzona, przedstawia spostrzeżenia i zalecenia wynikające ze szczegółowej analizy wydarzeń. Najważniejszą informacją do zapamiętania jest to, że wynik Grand Prix Abu Zabi 2021, a co za tym idzie mistrzostw świata, jest „ważny, ostateczny i nie można go już zmienić”. FIA wyjaśnia, że ​​po złożeniu skargi przez Mercedes i która została odrzucona przez komisarzy, marka z gwiazdką zdecydowała się nie wnosić odwołania i w związku z tym nie ma innej podstawy prawnej, która mogłaby prowadzić do zmiany ostatecznej klasyfikacji.

Z poczynionych obserwacji wynika, że „Procedura dotycząca samochodu bezpieczeństwa była w centrum dyskusji”. Zwrócono również uwagę na dyrektora wyścigu Michaela Masi „wezwał samochód bezpieczeństwa do alei serwisowej bez przejechania dodatkowego okrążenia, jak zwykle wymaga tego Regulamin Sportowy Formuła 1".  

Wyjaśniono jednak, że analiza wykazała, że ​​może istnieć kilka interpretacji art. 48.12 i 48.13 oraz że „wpłynęło to znacząco na toczące się postępowanie”. Artykuły te, dla przypomnienia, odnoszą się do przepisów obowiązujących w ramach reżimu samochodu bezpieczeństwa, a w szczególności do tego, co w takich okolicznościach muszą zrobić spóźnieni. Z analizy wynika, że ​​w obronie Michaela Masiego pracowano nad tym, aby ukończyć wyścig pod zieloną flagą, a nie za samochodem bezpieczeństwa, jak zawsze tego oczekiwano w dyskusjach poprzedzających zawody. „Abu Zabi, różne zaangażowane strony w mistrzostwach świata (organizatorzy, zespoły, kierowcy itp.). I tak Masi zachował się „w dobrej wierze i najlepiej jak potrafi, biorąc pod uwagę trudne okoliczności, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczenia czasowe dotyczące podejmowania decyzji i ogromną presję wywieraną na niego przez zespoły”, zrozum Mercedesa i czerwony Byk.

Inne wyjaśnienia: „Proces identyfikacji spóźnialskich nie był wcześniej zautomatyzowany i to błąd ludzki doprowadził do tego, że nie wszystkie samochody mogły się rozdzielić. Ze względu na fakt, że ręczne interwencje mogą generalnie wiązać się z ryzykiem błędu ludzkiego, opracowano oprogramowanie, które odtąd będzie miało na celu automatyzację przekazywania listy samochodów, które będą musiały zostać zduplikowane. Przypominamy, że kilka dni temu FIA w swoim Regulaminie sportowym 2022 również zastąpiła słowo „dowolny” słowem „wszystko”, aby wyjaśnić fakt, że WSZYSTKIE samochody musiały się rozdzielić. Krótko mówiąc: Michael Masi jest odpowiedzialny, ale niewinny… 

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz