Kierowcy oczekują bardziej odważnych strategii dzięki 3 DRS

Teoretyczny wzrost możliwości wyprzedzania mógłby zachęcić zespoły do ​​wyboru większej liczby pit stopów.

opublikowany 29/03/2019 à 12:38

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Kierowcy oczekują bardziej odważnych strategii dzięki 3 DRS

Na odcinku biegnącym pomiędzy 3. a 4. zakrętem toru Bahrain International Circuit dodano trzeci zdejmowany sektor spustowy tylnego skrzydła. Na torze, na którym w ostatnich sezonach rzadko brakowało wyprzedzania, uzupełnia strefy DRS umieszczone pomiędzy pierwszym i ostatnim zakrętem oraz pomiędzy zakrętami 10 i 11. 

Podczas gdy podczas otwierającego Grand Prix Australii większość zawodników zaobserwowała tylko jeden pit stop, kilku kierowców uważa, że ​​w ten weekend może być ich więcej.

« Możesz wypróbować bardziej agresywną strategię z dodatkową strefą DRS, jeśli faktycznie łatwiej jest wyprzedzać, powiedział Pierre Gasly, 4. miejsce w Sakhir w zeszłym roku. Jeśli stworzy to więcej widowisk, wszyscy będą szczęśliwi ».

Lando Norris obfituje w francuskim znaczeniu czerwony Byk i ma nadzieję zobaczyć większą różnorodność strategii. „ Jestem pewien, że czeka nas mnóstwo akcji na torze i sporo wyprzedzania. », Zwierzył się debiutant McLaren, zwycięzca w Bahrajnie w zeszłym roku, kiedy wjechał Formuła 2

W Ferrari, Charles Leclerc mądrze wskazuje, że tor w Bahrajnie już stwarzał ogromne możliwości wyprzedzania. „ Możesz sobie pozwolić na spadek w rankingach poprzez dodatkowy postój, ponieważ będziesz mieć później szansę na łatwiejsze wyprzedzanie », ocenia kierowcę Ferrari. 

Bahrajn to najnowszy tor, na którym przyjęto trzecią strefę DRS, co coraz częściej staje się normą w kalendarzu. Czy powinniśmy się z tego cieszyć? Lewis Hamilton rzuca ciekawe światło na tę kwestię.

« Ostatecznie DRS to tylko środek mający zaradzić brakowi akcji na torze, będącemu konsekwencją konstrukcji obecnych jednomiejscowych pojazdów., uderza pięciokrotnego mistrza świata. Tak właśnie jest, nie można zmienić podstawowej konstrukcji tych samochodów i turbulencji, jakie generują. Musimy więc znaleźć sposób, aby uczynić wyścig bardziej ekscytującym. ". 

Miejmy nadzieję, że zapowiadana na rok 2021 rewolucja zapewni mniej sztuczne rozwiązanie.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz