Przewodnik po F1 2022 – Czas na aero!

Wprowadzone do Formuły 1 przez genialnego Colina Chapmana zjawisko aerodynamiczne efektu gruntu zostało zakazane w 1983 roku ze względów bezpieczeństwa. Powróci w 2022 r., aby w mniejszym stopniu uzależnić samochody od skrzydeł i trzymać się toru, szczególnie w walce w zwarciu, a tym samym dążyć do lepszego pokazu.

opublikowany 22/02/2022 à 16:00

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Przewodnik po F1 2022 – Czas na aero!

Czyż nie mówią, że najlepsze dżemy robi się w starych garnkach? Powiedzenie, że Formuła 1 przygotowuje się do stworzenia własnego, aby dokonać swojej wielkiej rewolucji. Aby zaprojektować samochód przyszłości, firma ponownie wykorzystała przepis starego, dobrego dziadka, wykorzystując koncepcję wprowadzoną w latach 70. Ta nowa era techniczna i regulacyjna oznacza powrót efektu gruntu, zapoczątkowany... w 1977 roku przez Colina Chapmana i Lotos. Jego definicja pojawiła się pierwotnie w latach dwudziestych XX wieku, kiedy została odkryta w dziedzinie lotnictwa przez Carla Wieselsbergera. Efekt naziemny jest zatem opisywany jako modyfikacja pola aerodynamicznego statku powietrznego, zasadniczo wpływająca na charakterystykę skrzydła w fazie lądowania. Zwykle powoduje to wzrost siły nośnej, spowodowany bliskością płaskiej powierzchni, takiej jak poduszka powietrzna. Ale w Formule 1920, czym dokładnie jest efekt gruntowy?

Jeśli pojawia się pytanie, to dlatego, że wewnętrznie nie ma to większego znaczenia. „W rzeczywistości wszystkie samochody mają efekt naziemny i zawsze tak było, prévient d’emblée Jean-Claude Migeot, célèbre aérodynamicien en chef connu pour avoir relevé le nez de la

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)