Dakar 2024 – Audi, zwycięstwo na gongu dla programu Dakar

Audi odniosło sukces: trzy lata po wprowadzeniu technologii elektrycznej/hybrydowej RS Q e-Tron ostatecznie wygrał Dakar z Carlosem Sainzem. Zwycięstwo jako ulga, podczas gdy wysiłki Audi Sport powinny teraz skupić się na programie F1.

opublikowany 20/01/2024 à 10:51

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Dakar 2024 – Audi, zwycięstwo na gongu dla programu Dakar

Audi wreszcie zdobyło Świętego Graala rajdowych rajdów: zwycięstwo w Dakarze © Antonin Vincent / DPPI

Wreszcie… i uff! To z pewnością dwa okrzyki, jakie musieli wypowiedzieć liderzy Audi Sport na zakończenie wygranego przez duet Dakaru 2024 Carlos Sainz – Luca Cruz. Tak, Audi RS Q e-Tron wchodzi teraz na listę największych, najtrudniejszych i najbardziej legendarnych wyścigów. rallye-rajd na świat. Być może był to rok, w którym najmniej się tego spodziewaliśmy!

Na początku wydarzenia niemiecki klan daleki był od optymizmu. Sam Stéphane Peterhansel nam to powiedział swoje obawy dwa tygodnie temu, wyjaśniając, że zespół tak „straciłem wiele zasobów ludzkich od Dakaru 2023. (…) Nie ma już wszystkich projektantów samochodu. ».

Niektórzy przeciwnicy, jak Nasser Al-Attiyah, dali Audi „tylko trzy dni i wrócą do domu”. Piętnaście dni później trzeba przyznać, że marka z czterema pierścieniami uciszyła niejednego... W załodze Audi dominuje mieszanina dumy, szczęścia, ale przede wszystkim ulgi, podczas gdy niemieckiej firmie właśnie udało się po trzech latach pracy postawiła na technologię elektryczną/hybrydową.

Audi ma „zapisuje kartę w historii sportów motorowych”

„Trudno wyrazić to zwycięstwo słowami. Zapisaliśmy kartę w historii sportów motorowych, wykrzykuje Rolf Michl, dyrektor Audi Motorsport. Wchłonięcie leku zajmie jeszcze kilka dni. W tym sporcie liczy się także szczęście. Brakowało nam tego w zeszłym roku. Mieliśmy niesamowity zespół, który nigdy się nie poddawał, nawet gdy napotykaliśmy niepowodzenia. Jeśli ufasz swojemu zespołowi, może on dokonać nawet niemożliwego. Pokonaliśmy to wyzwanie dzięki ciężkiej i długotrwałej pracy. »

„Obydwaj nasi zwycięzcy, Carlos i Lucas, są wyjątkowi, dodaje. Carlos to nie tylko czołowy kierowca, ale legenda o wielkim sercu, która troszczy się o ludzi, zagłębia się w każdy szczegół i nigdy nie jest z siebie zadowolona. To zaszczyt i uznanie, że rywalizował dla naszej drużyny. Podobnie sukces ten nie byłby możliwy bez sumiennej pracy i umiejętności Lucasa. Wielkie podziękowania dla całego zespołu. »

Przede wszystkim Audi może być usatysfakcjonowane tym, że dzięki temu niemal nieoczekiwanemu zwycięstwu udało się uzasadnić wieloletni rozwój – i związane z nim kwoty. Nieoczekiwane, ponieważ niemiecki zespół nie oszczędził problemów podczas całego Dakaru, wręcz przeciwnie. RS Q e-Tron dodatkowo cierpiał z powodu nadwagi, szczególnie na kamienistych odcinkach. Jednak niezawodność była lepsza niż w dwóch poprzednich reprezentacjach.

Czas na F1… a co z F1?

„To była rywalizacja sportowa, która trwała trzy lata. Dziś dzięki tej koncepcji przeszliśmy do historii i wyprzedziliśmy poprzednie systemy napędowe. To pokazuje, że Audi jest o krok przed konkurencją, mówi Sven Quandt, szef zespołu Q Motorsport. Ta koncepcja napędu elektrycznego, nad którą pracowaliśmy trzy lata, była dokładnie tym, czego potrzebowaliśmy. A rywalizacja była niezwykle emocjonująca. Szczególnie trudne były ostatnie dni rajdu. Bardzo nam ulżyło po zwycięstwie Carlosa i Lucasa. Kiedy Sebastian Loeb W ciągu ostatnich kilku dni byłem coraz bliżej i bliżej, byłem zdenerwowany. Dopiero gdy przedostatniego dnia zmienił się wiatr, poczułem się trochę bardziej zrelaksowany. Praca zespołowa sprawdziła się u nas znakomicie. Duch był po prostu dobry. Z takimi ludźmi można wygrać. »

Zwycięstwo w gongu, podczas gdy Audi Sport według wszelkiego prawdopodobieństwa powinno skoncentrować wszystkie swoje wysiłki na programie F1 na rok 2026. Edycja 2024 była dla marki z pierścionkami rokiem albo nigdy i zakład się opłacił. Podobnie jak silnik diesla 24 godziny Le Manslub technologia napędu na cztery koła Quattro WRCPodczas tego Dakaru Audi po raz kolejny było pionierem w sportach motorowych.

CZYTAJ TAKŻE > Dakar 2024 – Zwycięzca Carlosa Sainza przeciwko Sébastienowi Loebowi: „To było niezwykle trudne”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

Yves-Henri RANDIER

20 o 01:2024

Zasłużone... na pojazd, który podobno nie powinien wytrzymać dłużej niż 3 dni według bardzo dobrych przewidywań!

Aby napisać komentarz