Rajd Walii Wielkiej Brytanii 2018
Ott Tänak (Toyota) zdobył nowy rekord w Wales Rally GB, pokonując 19,48 km Dyfi w czasie 10'56''7, prawie 2 sekundy przed Citroënami Craiga Breena i Madsa Ostberga. Sébastien Ogier (M-Sport) był nieco ponad 2 sekundy za nim, tracąc kilka sekund więcej Toyoty Esapekki Lappiego i Jari-Mattiego Latvali, którzy otaczali Hyundaia Haydena Paddona. Thierry Neuville (Hyundai) był najwolniejszy, tracąc ponad 7 sekund.
Ott Tänak powiększa swoją przewagę nad Sébastienem Ogierem do ponad 45 sekund. Pięciokrotny mistrz WRC zepchnął Esapekkę Lappiego do tyłu o ponad 4 sekundy, a Fin miał zaledwie 6 dziesiątych przewagi nad kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą. Craig Breen pozostaje piąty, ale Irlandczyk traci niecałe 5 sekundy do trzeciego Yarisa WRC. Mads Ostberg pozostaje 4., przed trójką kierowców Hyundaia, w skład której wchodzą Hayden Paddon, Thierry Neuville i Andreas Mikkelsen. Kalle Rovanperä (Skoda) pozostaje na szczycie WRC 3, zajmując miejsce w pierwszej dziesiątce.
Ogier i Neuville narzekali na brak przyczepności w odcinku specjalnym.
Neuville jest najwolniejszy na mecie, mając 5″6 punktów za Ogierem. Kierowca Hyundaia pozostaje 8., teraz 9 sekund za swoim kolegą z drużyny Paddonem.
Lappi jest jednym z najwolniejszych, osiągając ten sam czas co Paddon, 3″4 straty. Kierowca Toyoty znajduje się 4″5 za Ogierem.
Breen osiąga ten sam czas, co jego kolega z drużyny Ostberg. Irlandczyk zajmuje 5. miejsce.
Ostberg poprawił czas Mikkelsena o 9 dziesiątych. Kierowca Citroëna doznał przyjemnego poślizgu w ostatnim zakręcie. Norweg nadal zajmuje 6. pozycję.
Mikkelsen ustanawia swój pierwszy czas w 10'59″4. Kierowca Hyundaia zajmuje 9. miejsce, za swoim kolegą z drużyny Neuvillem.
Ostberg i Breen są w tym samym rytmie. Obaj kierowcy Citroëna są szybsi od Paddona.
Mikkelsen wyrusza na odcinek specjalny Dyfi.
Ten wspaniały klasyk Wales Rally GB oferuje nieco krótszą trasę niż ta przebyta w 2016 roku. Samochody będą poruszać się także w przeciwnym kierunku. Drogi na tym kursie są dość szybkie i mają kilka pułapek, zwłaszcza pod koniec.
Załogi wyruszają teraz na odcinek specjalny Dyfi o długości 19,48 km. Start Mikkelsena zaplanowano na godzinę 11:28.
Aby przeczytać także
MotoGP