Rajd Sardynii 2019
Załogi udają się teraz na odcinek specjalny Sassari-Argentiera o długości 6,89 km. Wyjazd planowany jest na godzinę 9:11.
Jeśli Andreas Mikkelsen (Hyundai) odniósł sukces w SS16 w Cala Flumini podczas Rajdu Sardynii, jego bezpośredni rywal Elfyn Evans (M-Sport) stracił tylko 2 dziesiąte sekundy.
Ott Tänak (Toyota) udaje się utrzymać prowadzenie, tracąc nieco ponad 3 sekundy, a jednocześnie wyprzedzając Daniego Sordo (Hyundai) o ponad 5 sekund. Hiszpan dobiegł tuż za swoim kolegą z drużyny Thierrym Neuvillem. Większość kierowców przyjęła bardziej niż ostrożne tempo, oszczędzając opony na Power Stage.
Ott Tänak ma teraz ponad pół minuty przewagi nad Danim Sordo. Teemu Suninen pozostaje na 3. miejscu, przed Elfynem Evansem i Andreasem Mikkelsenem, których wciąż dzieli niecałe 8 sekund. Thierry Neuville nadal jest na 6. pozycji, przed Esapekką Lappi i Krisem Meeke.
Tänak radzi sobie bez problemu, uzyskując trzeci najszybszy czas, 3″3 straty do zera Mikkelsena. Kierowca Toyoty zwiększa swoją przewagę do ponad 5 sekund. „Staraliśmy się chronić opony tak bardzo, jak to możliwe, ale nadal musieliśmy utrzymywać dobre tempo, nie wiedząc, jakie tempo mają nasi przeciwnicy. »
Ogier spóźnia się z przegrupowaniem połączenia. Inna strategia dotycząca zamiatania?
Sordo plasuje się po raz piąty, 5″8 za swoim kolegą z drużyny Mikkelse, a przed Suninenem o 8 dziesiąte. Hiszpan jest drugi i ma ponad 4 sekund przewagi nad Finem. „W porządku, uspokaja mnie czas Suninena. »
Suninen ustanawia piąty najszybszy czas, 5″9 za Mikkelsenem. Kierowca M-Sport ma dobrą pozycję w trzecim rzędzie. „ES był trudny na bardzo wąskich odcinkach i ryzykowny. »
Evans radzi sobie z Mikkelsenem, oddając Norwegowi zaledwie 2 dziesiąte. Kierowca M-Sport utrzymuje 7″7 przewagi nad Norwegiem na 3 SS przed końcem. " Nieźle poszło. »
Mikkelsen wyprzedził Latvalę o 7″3. Jechaliśmy dobrze i mamy nadzieję odzyskać kilka sekund. »
Jedyną ważną walką przed nami będzie pojedynek Mikkelsena z Evansem o 4. miejsce. W pierwszym splicie kierowca M-Sportu ma 3 dziesiąte przewagi nad Norwegiem.
Neuville zakończył wyścig ze stratą 9 dziesiątych za Latvalą. Kierowca Hyundaia jest izolowany w szóstym rzędzie. „Celem jest cieszyć się tym dniem, ponieważ są moje urodziny. Mamy wystarczającą przewagę nad Lappi, aby zapewnić opony na Power Stage. »
Lappi również nie naciskał zbyt mocno, plasując się na 15. pozycji za benchmarkiem. Kierowca Citroëna jest na 7. pozycji. „Nie ma dziś zbyt wiele do grania, jest trochę nudno”. »
Meeke również jedzie wolniej, aby chronić swoją gumę. Będziemy musieli poczekać, aż czołowi kierowcy zaczną działać. Irlandczyk z Irlandii Północnej traci 43 sekundy do swojego kolegi z drużyny Latvali. Pozostaje 8. „Nie mam w co grać. Będziemy dążyć do dodatkowych punktów i skupiać się na Finlandii. »
Hänninen zajmuje 21. miejsce za Latvalą. Nowicjusz zajmuje 19. miejsce. „Dokonaliśmy właściwego wyboru opon. »
Latvala podpisuje pierwszą wzmiankę w 8'55″7. Kierowca Toyoty jest na 22. miejscu. „Czasami miałem wrażenie, że nikt przede mną nie przyszedł. Nie muszę walczyć, ale chcę mieć rytm. »
Ogier osiąga czas 10'24″7, co nie daje żadnego odniesienia ze względu na ostrożne tempo Francuza. „Pewne jest, że nie ma sensu atakować. Wolimy zarządzać oponami. »
W przeciwieństwie do Ogiera Latvala jest w ataku. Fin w pierwszej części wyścigu wyprzedził kierowcę Citroëna o ponad pół minuty.
Wszystkie załogi WRC zdecydowały się na 5 średnich opon.
Latvala o włos uniknął zjechania z drogi skręcając w lewo na wąskim odcinku otoczonym roślinnością. Kierowca Toyoty może kontynuować jazdę.
Latvala dołącza do Ogiera w odcinku specjalnym. Fin powinien przyjąć strategię podobną do kierowcy Citroëna.
Ogier wyrusza na 14,06 km Cala Flumini pod słonecznym niebem. Kierowca Citroëna będzie musiał uratować swój weekend, starając się zdobyć dodatkowe punkty na Power Stage i z pewnością będzie jechał w ostrożnym tempie, aby chronić opony.
Aby przeczytać także
FR Alpine