Tymczasowa klasyfikacja WRC 2 po SS16:
Załogi powrócą na trasę L'Albiol o długości 6,28 km od godziny 10:14. Meeke podpisał zdrapkę w pierwszym podaniu w czasie 4'00'9.
Inne zdjęcia z wyjścia Lappi z SS15:
Lappi na emeryturze / SS15 @RallyRACC #WRC Power Stage SS19 na żywo https://t.co/twccZ0hRvh od 12:00 (CEST) pic.twitter.com/PgydxjsYAn
— WRC (@OfficialWRC) 8 października 2017
Thierry Neuville (Hyundai) wycofał się z wyścigu na piątym miejscu po zakończeniu OS 16 Rajdu Katalonii. Belg, podobnie jak wczoraj jego koledzy z drużyny, uszkodził koło, uderzając w kamień na poboczu drogi. Jeśli pozycje pozostaną niezmienione, M-Sport zdobędzie tytuł Producentów dwie rundy przed końcem sezonu.
Kris Meeke (Citroën) po raz trzeci z rzędu pokonując dystans 14,5 km, który w czasie 8'09''5 będzie stanowił Power Stage. Sébastien Ogier (M-Sport) stracił 5'5 punktów od benchmarku, ale nadal miał dwie dziesiąte przewagi nad swoim kolegą z drużyny Ottem Tänakiem.
Kris Meeke ma teraz prawie 24 sekundy przewagi nad Sébastienem Ogierem. Ott Tänak traci niecałe dwie sekundy do drugiego miejsca. Juho Hänninen (Toyota) nadal jest na czwartym miejscu, wyprzedzając Madsa Ostberga (M-Sport), pierwszego kierowcę, który skorzystał na przejściu Thierry'ego Neuville'a na emeryturę. Stéphane Lefebvre (Citroën) zajmuje siódme miejsce, przed Elfynem Evansem (M-Sport) i Teemu Suninenem (Ford), wciąż liderami WRC 2.
Mikkelsen ustanawia ósmy czas, 8″12 za zera Meeke’a. Kierowca Hyundaia jest na 4. pozycji. „Dziś rano wiele się wydarzyło. Jest coraz gorzej. Muszę przyzwyczaić się do samochodu na asfalcie. Zawsze jestem zaskoczony reakcjami samochodu na tej nawierzchni. W poprzednim wydaniu specjalnym zapomnieliśmy zamknąć maskę. »
Hyundai Neuville na mecie OS16:
Koniec gry?! @thierryneuville po SS16 @RallyRACC #WRC pic.twitter.com/Gq0McPNO2M
— WRC (@OfficialWRC) 8 października 2017
Sordo jest najbliżej Meeke'a ze stratą 9 dziesiątych. Kierowca Hyundaia wchodzi do czołowej dwudziestki wraz z odejściem na emeryturę swojego kolegi z zespołu, Neuville’a. „Nie wiedziałem o Thierrym. Współczuje mu. Widziałem, że jego czas nie był dobry, ale nie sądziłem, że było to aż tak poważne. Starałem się dać z siebie wszystko. To nie jest dobry czas dla Hyundaia. »
Meeke notuje tymczasowy start z czasem 8'09″5, 1″2 przed Hänninenem. „Byłem zaskoczony wyboistymi odcinkami, ale nadal mi się podobają. » Ogier traci obecnie 23″9 punktów do Irlandczyka z Irlandii Północnej, który na tym etapie może pozostać niepokonany.
Hyundai właśnie potwierdził odejście Neuville'a na emeryturę. M-Sport musi tylko zadbać o zdobycie tytułu producentów w RACC.
Ogier ustanawia trzeci czas tymczasowy, 3″4 za Hänninenem, zyskując 2 dziesiąte sekundy od swojego kolegi z drużyny Tänaka. Estończyk w klasyfikacji generalnej traci do Francuza 2″1. „Najważniejsze jest teraz dokończenie rajdu. Podejrzewałem, że coś się stało, bo widziałem ślady opon, ale nie wiedziałem, że Thierry Neuville miał problemy. »
Tänak osiąga trzeci czas tymczasowy, 3″4 za Hänninenem. Kierowca M-Sportu nadal toczy pojedynek ze swoim kolegą z drużyny Ogierem o 4. miejsce. „Nie wiem, co stało się z Thierrym. Wydawało mi się, że widziałem coś na drodze. »
Hänninen poprawia czas referencyjny do 8'10″7, 3 sekundy przed Lefebvre'em. Kierowca Toyoty jest na 4. miejscu.
Neuville zawiódł z ponad minutowym opóźnieniem. Belg natychmiast po mecie wysiada z samochodu, aby sprawdzić uszkodzenia. Kierowca Hyundaia uszkodził koło, gdy uderzył w kamień po przejechaniu nieco za szeroko. " Skończone. Wczoraj miałem ten sam problem co moi koledzy z drużyny. To tak. » Belg powinien zakończyć karierę, pozostawiając 5. miejsce Ostbergowi.
Neuville zwalnia! Wygląda na to, że Belg uszkodził skrzynię biegów uszkodzonym prawym przednim kołem. Kierowca Hyundaia uplasował się na 5. miejscu. M-Sport może zdobyć tytuł Producentów na koniec RACC.
Ostberg zajmuje 1″7 miejsce za Lefebvre’em. Pilot prywatny jest na 6. miejscu.
Wyjście Lappiego na SS15:
.@OficjalnyWRC SS15 #RallyRACC Lappi zjechał do bariery i wycofał się @RallyHarri pic.twitter.com/NGeFaiXMg1
— Jarno Saari (@SaariJarno) 8 października 2017
Lefebvre poprawia benchmark o 12″6. Kierowca Citroëna zajmuje 7. miejsce. „Popełniłem kilka drobnych błędów w notatkach. »
Evans uzyskał czas 8'26″3, 20”7 przed Alem Qassimim. Kierowca Dmacka jest na 8. miejscu. „Słońce mi nie przeszkadzało. »
Al Qassimi uzyskał po raz pierwszy czas 8'47″0 ze średnią prędkością 99,1 km/h w odcinku specjalnym. Kierowca Citroëna wspiął się na 17. miejsce. „To piękny kurs. Mam nadzieję, że kierowcy nie będą cięli za bardzo, bo miło jest jeździć po czystych drogach. »
Al Qassimi wyrusza w specjalny rejs do Santa Marina o świcie w Katalonii.