Kolejny etap rozpocznie się o godzinie 8:46, pierwszym przejazdem przez St Wendeler Land, który w dalszej części dnia będzie pełnił funkcję Power Stage.
Trzeci raz w WRC-2 dla Jona Armstronga (Ford Fiesta R5) 3″5 za Suninenem.
Gus Greensmith (Ford Fiesta R5) odchodzi na emeryturę z uszkodzoną chłodnicą.
Pierre-Louis Loubet (Ford Fiesta R5) ustanawia trzeci najszybszy czas w WRC-2.
W WRC-2 Teemu Suninen (Ford Fiesta R5) jest obecnie najszybszy w 7'01"3, dwie dziesiąte przed Janem Kopeckym (Skoda Fabia R5) i 5"4 przed Erikiem Camilli (Ford Fiesta R5), który utrzymuje prowadzenie w kategorii z przewagą 1'07" nad Kopeckim.
Zgłoszono, że Gus Greensmith (Ford Fiesta R5) zatrzymał się w SS w WRC-2. Samochód został uszkodzony z przodu.
Juho Hänninen (Toyota) miał najlepszy start w niedzielny poranek w Rajdzie Niemiec. Fin ustanowił najlepszy czas na SS18 z czasem 6″32 i wyprzedził Andreasa Mikkelsena (Citroën) o dwie dziesiąte i Otta Tänaka (Ford) o 0″3.
Co ważniejsze dla Hänninena, wyprzedza on Elfyna Evansa (Ford), który utknął w odcinku specjalnym, o 11″8 i zajmuje w sumie czwarte miejsce z przewagą 7″6 cali nad brytyjskim kierowcą. Na czele Ott Tänak (Ford) pozostaje 18″5 przewagi nad Mikkelsenem i 31″3 nad Ogierem.
Za nimi uplasowali się Hänninen, Evans, Craig Breen (Citroën), z powrotem na 9″7, za Evansem, Jari-Matti Latvala (Toyota), Hayden Paddon (Hyundai), Armin Kremer (Ford) i Eric Camilli (Ford Fiesta R5), nadal lider w WRC-2.
Thierry Neuville (Hyundai) ustanowił dziewiąty najszybszy czas z czasem 9'6″39, 4″7, za Hänninenem. „Dużo jazdy na łyżwach i niełatwe prowadzenie. Trzeba będzie dokonać dostosowań. Wszystko dotyczy sceny Power Stage. »
Nadeszła kolej Dani Sordo (Hyundai), aby ukończyć dzisiejszy poranny OS. 6'45″0 dla Hiszpana, 13″ za Hänninenem.
Siódmy czas dla Esapekki Lappi (Toyota) z czasem 6'37″7, 5″7 za swoim kolegą z drużyny Hänninenem.
Z kolei na miejsce dojeżdża Ott Tänak (Ford) i zajmuje trzecie miejsce, 3″1 za Hänninenem i 2″9 za Mikkelsenem. Estończyk ma teraz przewagę 18″5 nad Mikkelsenem i 31″3 nad Ogierem przed SS19. " W porządku. Bez problemów. Warunki są prostsze i zauważalne. Pozwolę Andreasowi zaatakować, przed nami jeszcze długa droga. Pozwól mu wykonywać swoją pracę. »
Słowa Sébastiena Ogiera potwierdzają się, ponieważ Andreas Mikkelsen (Citroën) ustanawia drugi czas, dwie dziesiąte za Hänninenem i zdobywa 4″4 od Ogiera na tym SS18. „Czysta specjalność. Próbuję tylko wywrzeć presję na Otta. Wielokrotnie widzieliśmy błędy, więc będziemy to kontynuować. »
Trzeci tymczasowy czas Sébastiena Ogiera (Ford) 4″8 za Hänninenem. „Teraz czekamy na Power Stage. » przyznaje Ogier, który najwyraźniej nie chce robić wszystkiego, aby wyprzedzić Mikkelsena drugie miejsce.
Elfyn Evans (Ford) faktycznie traci czas w tym SS, gdyż Brytyjczyk zajmuje 11″8 za Hänninenem, z którym kierowca M-Sport walczy o czwarte miejsce. Po tym sektorze Evans oddał swoją pozycję Finowi i ma teraz 7″6 straty.
„Zgasiliśmy silnik na skrzyżowaniu. Wszystko było w porządku, ale biorąc pod uwagę pogodę, nie we wszystkich przypadkach było dobrze. »
Wygląda na to, że Juho Hänninen (Toyota), wczoraj po południu spowolniony z powodu problemu z amortyzatorem, uznał, że Yaris w pełni radzi sobie ze swoimi możliwościami. 6'32″0 dla Fina i najlepszy czas tymczasowy z 3″1 przewagą nad Paddonem. „Uczucie jest dobre, staram się jechać szybciej, ale bez robienia zbyt wiele. »
Elfyn Evans (Ford) utknąłby w odcinku specjalnym.
Tymczasowy najlepszy czas Craiga Breena (Citroën) to 6'35″1, 2″2 przed Haydenem Paddonem (Hyundai). „Nie zaatakowałem wystarczająco. Specjalność jest świeża. Mając trochę więcej doświadczenia, możesz osiągnąć więcej. »
Jari-Matti Latvala (Toyota) nie poprawia czasu Paddona i traci do Nowozelandczyka sześć dziesiątych. „To był całkiem niezły SS, z kilkoma bardzo szybkimi fragmentami, ale też kilkoma nierównościami, które były trochę śliskie. Samochód jest w porządku. » Fin nie miał w ten weekend łatwego rajdu z powodu przebicia opony, problemów z silnikiem i hamulcem ręcznym.
Informacja Michelin na temat montażu opon: wszyscy kierowcy zaczynali od pięciu twardych opon, z wyjątkiem kierowców M-Sport, którzy wybrali cztery twarde mieszanki i jedną miękką.
#Opona info – ostatni dzień: wszystkie Michelin @OficjalnyWRC kierowcy z 5 oponami Michelin Pilot Sport H5 z wyjątkiem @MSport Ltd z 4H+1S #RajdDeutschlandu pic.twitter.com/3JqfYyavth
— Michelin Motorsport (@Michelin_Sport) 20 sierpnia 2017 r.
Hayden Paddon (Hyundai) poprawia czas Kremera do 6'37″3, 16″6 przed Niemcem.
Aby przeczytać także
MotoGP