16h59

Kierowcy WRC-2 nadal znajdują się w fazie specjalnej, a wkrótce wystartuje sektor nr 7, Grafschaft 2.

16h52

Ott Tänak (Ford) był najszybszy na drugim przejeździe Mittelmosel w piątkowe popołudnie na bardzo mokrej trasie, a zawodnicy dokonywali różnych wyborów opon. Estończyk z M-Sport, który częściowo korzystał z opon deszczowych, ukończył odcinek specjalny w czasie 13'31"5 i wyprzedził Andreasa Mikkelsena (Citroën) o 3"2 i Sébastiena Ogiera (Ford) o 5"1.

W klasyfikacji generalnej Mikkelsen utrzymuje dziewięć dziesiątych przewagi nad Ottem Tänakiem, a Sébastien Ogier wciąż jest na trzeciej pozycji z 7″5. Luka w tyle pogłębia się, gdyż Thierry Neuville (Hyundai), obecnie czwarty, plasuje się za nim z wynikiem 26″3 i wyprzedza Elfyna Evansa (Ford) sklasyfikowanego z wynikiem 29″4, Esapekki Lappi (Toyota) z wynikiem 31″8 i Craiga Breena (Citroën). ) przy 49″3.

W tabeli plasują się Toyoty Juho Hänninena i Jari-Mattiego Latvali z wynikami 52 i 1:47 ″3. Hayden Paddon (Hyundai) tymczasowo zamyka pierwszą dziesiątkę z wynikiem 10'1″52.

16h51

Andreas Mikkelsen (Citroën), lider po porannej pętli, zajął drugie miejsce z czasem 13'34″7, 3″2 za Tänakiem.

16h50

Kris Meeke (Citroën) wspina się na czwarte miejsce, 11″1 za Tänakiem.

16h49

Trzeci najszybszy czas Esapekki Lappiego za kierownicą Toyoty Yaris. Finowi porażka 5″8 za Tänakiem.

16h48

„Trudno stwierdzić, czy był to właściwy wybór” – powiedział Paddon, który przejechał na oponach mokrych i miękkich. Nie nadążałem. Trudno ocenić opony na podstawie sposobu, w jaki prowadziłem samochód. »

16h45

Hayden Paddon (Hyundai) ustanawia siódmy i ostatni czas z czasem 14'08″7. 37″2 od Tänaka. Z kolei Juho Hänninen (Toyota) kończy wyścig i wyprzedza Paddona o 13″5. Fin jest 23″7 za czasem Tänaka.  

16h44

Craig Breen przyznaje, że mokra opona w jego C3 zużywała się dość szybko.

16h43

Craig Breen umieszcza swojego Citroëna C3 na szóstej pozycji, 21 cali za Tänakiem.

16h42

13'49″3 dla Elfyn Evans (Ford), która mieszała opony w swojej Fiestie WRC. Brytyjczyk stracił 17″8 na rzecz Tänaka. „W niektórych miejscach to zadziałało, w innych nie miałem przyczepności. »

16h40

Jari-Matti Latvala (Toyota) traci 13″7 na Tänaku. Fin jechał na miękkich oponach. „Pierwsza część była w porządku. Jednak pod koniec, na szerszej drodze, wpadłem w aquaplaning i straciłem pewność siebie. » Jednakże Latvala nie wydaje się już zaniepokojony problemem z silnikiem, który dotknął go podczas SS5.

16h38

„Nie jest zbyt dobrze” – mówi Tänak. Było ciasno, zaciągnąłem hamulec ręczny, ale nic nie widziałem i pojechałem prosto w winorośl. Miałem dużo szczęścia, że ​​wróciłem. Jestem rozczarowany, że nie wziąłem mokrych opon, jak sugerował zespół. »

16h37

13'31″5 dla Otta Tänaka (Ford), który pobił najlepszy czas Ogiera o 5″1.

16h35

Sébastien Ogier (Ford) jest szybszy od Neuville, pokonując 22 km Mittelmosel z czasem 13'36″6, 6″9 przed Belgiem. „To nie takie proste. Nie wiem. Zobaczymy, jak zachowają się kierowcy z tyłu, ale może to zadziałać na mokrych oponach. Miejscami mieliśmy aquaplaning. Ważne jest to, że Thierry i ja dokonaliśmy tego samego wyboru. »

16h25

Neuville dobiegł do mety z czasem 13’43″5. Belg obrócił się niedaleko mety. „Nie wiem, która opcja była najlepsza. Kilka razy byłem na drodze. Dałem z siebie wszystko, ale w takich warunkach nie jest to zbyt przyjemne. »

16h25

Ott Tänak (Ford) był najszybszy w pierwszej części, 5″9 przed Neuvillem. Ogier jest o 0 cala szybszy od kierowcy Hyundaia.

16h23

Deszcz jest teraz intensywny.

16h22

W tym obszarze pada deszcz. Dlatego wybór opon przez konkurentów powinien okazać się kluczowy.

16h21

Cztery miękkie opony i dwie deszczowe dla Elfyn Evans (Ford), obute gumą Dmack.

16h16

Neuville (Hyundai) i Ogier (Ford) są w szczególnej sytuacji.

Aby przeczytać także