Archiwum. Historia niesamowitego pole position Hülkenberga z Williamsem

19 sierpnia Nico Hülkenberg będzie obchodził swoje 31. urodziny. I tak, Niemca nie można już uważać za kandydata do Formuły 1! Również podczas swojej debiutanckiej fazy w F1 osiągnął wyczyn w swojej karierze, pole position w Brazylii w 2010 roku.

opublikowany 19/08/2018 à 19:06

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Archiwum. Historia niesamowitego pole position Hülkenberga z Williamsem

W 2010 roku stajnia Williams opiera się na sojuszu pomiędzy doświadczeniem Rubens Barrichello (wicemistrz w 2009 roku z Brawnem, mając wówczas 38 lat) i pasja Nico Hülkenberg, zatrudniony w wieku 22 lat dzięki zdobyciu tytułu mistrzowskiego w serii GP2. Ten ostatni odkrywa surowość Formuła 1 ze swojego pierwszego wydarzenia w Bahrajnie, gdzie poddaje się, oddalając się samotnie w pierwszej rundzie.

Następnie początkujący sześciokrotnie zdobywał punkty, ale logicznie rzecz biorąc, został zdominowany przez swojego brazylijskiego kolegę z drużyny. Brazylia jest dokładnie miejscem, w którym zmieni się jego sezon, dokładnie podczas kwalifikacji. 6 listopada niebo zagraża i odchodzi Deszcz pada na tor Interlagos podczas pierwszej fazy testów.

Nico Hülkenberg nie jest przyzwyczajony do tego typu ćwiczeń, ale udaje mu się przenieść swoje FW32 do Q3, co jest już zauważalnym wynikiem jak na zespół ze środka tabeli. Tam znowu temperatury rosną i to tybrak trajektorii suszenia który czeka na pozostałych dziesięciu pilotów.

Jeśli część toru jest całkowicie sucha, pobocza i krawężniki są podmokłe. Najlepsi dają się nabrać, jak Mark Webber (czerwony Byk) i Robert Kubica (Renault), którzy wymykają się z czasu o trzy minuty.

Zespoły wzywają kierowców do wymiany opon deszczowych na slick. ©J.-F. Gallerona / WRI2

Jednocześnie, Lewis Hamilton (McLaren) znajduje się na tymczasowym pole position, co zapewniłoby mu powrót do siodła i walkę o tytuł mistrza świata. Ponieważ Grand Prix Brazylii to przedostatnie spotkanie w sezonie i czterech zawodników wciąż może zdobyć koronę nad tak wieloma różnymi zespołami (CzarownicaWebbera, Alonso, Hamilton, to zmiana lat V6 Turbo Hybrid). Krótko mówiąc, presja jest dla nich ogromna i nie powinni zająć złej pozycji na starcie.

Dla Nico Hülkenberga obecny jest także obowiązek osiągania wyników. Krążą pogłoski, że w 2011 roku mógłby go zastąpić niejaki Wenezuelczyk, pastor Maldonado, uzbrojony w duży czek podpisany przez krajowy koncern naftowy...

Całkowicie skupiony na pilotowaniu,Niemiec jest na szóstym miejscu trzy minuty przed końcem Q3. Jest obuty guma na suchy tor ; najdrobniejsza wycieczka po mokrej części drogi, a on z kolei będzie mógł się pożegnać. Ale potem zaczyna piąć się w górę rankingów.

Przede wszystkim nie zbaczaj z trajektorii. © J.-F. Galeron / WRI2

Jego nazwisko nagle pojawia się na górze tabeli 1'20'' od flagi w szachownicę. Niesamowite! Ale przede wszystkim nie możemy się relaksować. Dowodem jest to, że Lewis Hamilton szybko odzyskuje przewagę o 99 tysięcznych. Potem waleczny Fernando Alonso (Ferrari) prowadzi o 285 tysięcznych.

Na pięć sekund przed końcem Nico Hülkenberg wrócił na linię pomiaru czasu, z okrążeniem o pięć dziesiątych szybszym od dwukrotnego mistrza świata ! Z taką przewagą Williams wydaje się być dobrze zakotwiczony na pierwszym miejscu…

Brytyjski garaż ze spokojem i niecierpliwością obserwuje wjazd zawodników na prostą. Robert Kubica, Lewis Hamilton, Mark Webber: wszyscy pobili swoje rekordy życiowe, ale nie udało im się zdetronizować niemieckiego młodzika. Utalentowany Sebastian Vettel (Red But) wystartował, ale do mety zabrakło mu 57 tysięcznych!

La jednomiejscowy w końcu pojawia się niebiesko-biały. Oprócz zabezpieczenia słupa, Nico Hülkenberg poprawia najbardziej doświadczonego, pokonując własne okrążenie o prawie sekundę (992 tysięczne)! „Sprawił, że wyglądaliśmy jak przeciętni piloci”, rozpoznał Marka Webbera.

„Cholera, byłem przy tym!” Sebastianie, zabrakło Ci ponad sekundy… © J.-F. Galeron / WRI2

„Moje pierwsze pole position to bardzo emocjonujący i mam nadzieję historyczny moment, ponieważ planuję pozostać w F1 przez długi czas, cieszył się Nico Hülkenberg na konferencji prasowej. Wciąż się trzęsę! To była dobra jazda, bez błędów. Nadal były mokre odcinki, szczególnie na ostatnim zakręcie. » Chcemy w to wierzyć, oglądając naszą jazdę na kamerze pokładowej:

 

 

Było to wówczas pierwsze pole position dla Williamsa od 100 wyścigów, a dla Nicka Heidfelda na torze Nürburgring w 2005 roku. Dla producenta silników Coswortha nigdy nie miał pole position od 1999 roku we Francji!

Prowadzenie mistrza A1 GP 2007 było tak idealne, że krążyły pytania dotyczące ustawień jego samochodu. „To był nasz zestaw na suchym torze, odpowiedział Tom McCullough, inżynier polemana. Jeśli spojrzymy na jego dane, był bardzo zaangażowany, szczególnie w szybkich zakrętach. Naprawdę dobrze radzi sobie w zmieniających się warunkach. »

Dziewięć lat później (przed Grand Prix Belgii 2018) Nico Hülkenberg ma na koncie tylko jednego pole position. Williams spisał się niewiele lepiej, gdy w 2012 roku w Hiszpanii wystrzelił słup zielonego dywanu pastora Maldonado. Jego ekstrawagancki wynik był bezużyteczny, ponieważ Nico Hülkenberg został zwolniony z Williamsa pod koniec 2010 roku na rzecz tego samego pastora Maldonado…

 „Brawo Nico, ale twój kij nam nic nie przyniósł! » © J.-F. Galeron / WRI2

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz