Alonso potwierdził o godz Alpine w 2022 r. nowa pogarda dla młodych kierowców?

Fernando Alonso będzie dobrym kierowcą Alpine w 2022 r. Ogłoszenie zostało ogłoszone w czwartek rano przez zespół francuski. Dobra wiadomość dla Hiszpana i wszystkich jego fanów, ale rodząca pytania o perspektywy kariery młodych kierowcówAlpine Akademia

opublikowany 27/08/2021 à 10:30

Quentina DUBOISA

0 Zobacz komentarze)

Alonso potwierdził o godz Alpine w 2022 r. nowa pogarda dla młodych kierowców?

Alonso zasiądzie za kierownicąAlpine w 2022 r. / © Foto Xavi Bonilla / DPPI

Ogłoszenia spodziewano się, a nawet już usłyszano, ale Alpine chciałem ponownie ogłosić: Fernando Alonso zawsze będzie jeździł dla francuskiej marki Alpine w 2022 roku. Logiczne przedłużenie kontraktu, jeśli spojrzymy na występy dwukrotnego mistrza świata. Choć od powrotu do Bahrajnu nie wygrał Grand Prix ani nie stanął na podium, Asturian Bull traci tylko punkt do swojego kolegi z drużyny Esteban Ocon. Ale przede wszystkim to ogłoszenie ma dar wysyłania bardzo złego sygnału młodym kierowcom. Alpine, który został już kilka tygodni temu przedłużony do trzech lat.

Po raz pierwszy od powrotu w 2016 r. Alpine, Dawniej Renaultbędzie miał ten sam duet kierowców przez dwa sezony z rzędu. Za kierownicami będą Esteban Ocon i Fernando Alonso jednomiejscowy francuskiego w sezonie 2022. Stabilizacja na poziomie kierowców, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw nowym przepisom, które powinny pozwolić Alpine aby w nadchodzących latach grać w czołówce. W tym sezonie Alonso powraca po dwóch latach nieobecności z dala od padoków Formuła 1. Chociaż doświadczył pewnych trudności w ciągu pierwszych czterech rund, uważamy, że Hiszpan stopniowo odzyskuje równowagę “grinta” z przeszłości. Jest w szczególności jednym z inicjatorów zwycięstwa Estebana Ocona na Węgrzech, utrzymując: Lewis Hamilton naddźwiękowy prowadzący jego Mercedes przez około dziesięć okrążeń.

„Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę potwierdzić przedłużenie umowy z firmą Alpine na sezon 2022, potwierdza główna zainteresowana osoba. Odkąd wróciłem do tego zespołu, czuję się jak w domu. To przyjemność ponownie współpracować z personelem Enstone i Viry-Chatillon. W tym sezonie stopniowo robimy postępy, a najważniejszym wydarzeniem jest wynik na Węgrzech. Sezon 2022 będzie dużą zmianą w naszym sporcie i nie mogę się doczekać rozpoczęcia tej nowej ery wraz z Estebanem Oconem na stadionie Alpine. Zmiana na sezon 2022 to jeden z celów mojego powrotu do F1. Dlatego zostaję Alpine. Jestem bardzo zadowolony z zespołu, a oni są zadowoleni z pracy, którą wykonuję.

Para Alonso/Ocon sprawdza się (na razie) i pozwala Alpine wygrać swoje pierwsze Grand Prix od 2008 roku w Japonii. Decyzja o zatrzymaniu Asturian Bull wydaje się zatem logiczna, kilka tygodni po przedłużeniu kontraktu Estebana Ocona na trzy sezony. Ale szczęście jednego często powoduje nieszczęście innych.
Bo z tyłu rośnie kolejne pokolenie. Jak wszystkie zespoły, Alpine ma utalentowanych młodych kierowców, prosząc tylko o jedno: o możliwość zostania starterem w F1. Jednak nieuchronnie, przedłużając kontrakty Fernando Alonso do 2022 r. i Estebana Ocona do 2024 r., młodzi ludzie z akademii, jeśli będą chcieli uzyskać dostęp do F1, będą musieli poczekać co najmniej rok. 

Jaka przyszłość dla pilotówAlpine Akademia?

Z konieczności szkodliwa sytuacja. Zwłaszcza, gdy wiemy, że przedszkole Alpine jest z pewnością najbardziej utalentowany. Jest ich pięciu, w różnych kategoriach, ale wszyscy mają nadzieję na to samo: dostęp do miejsca startowego w Formule 1. Co więcej, o tytuł w mistrzostwach Formuły XNUMX walczy obecnie dwóch kierowców. Formuła 2 : Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, , et Guanyu-Zhou. Dwóch mężczyzn o różnych trajektoriach. Guanyu Zhou (Uni-Virtuosi) jest obecnie drugi w klasyfikacji kierowców ze 103 punktami w swoim trzecim sezonie w F2. Solidny kierowca, szczególnie wyposażony w ciekawe zasoby finansowe, który normalnie przekonałby dużą liczbę zespołów.

Z drugiej strony Oscar Piastri dokonuje wyczynu, jakiego niewielu przed nim dokonało: 20-letni Australijczyk był mistrzem Formuły Renault Eurocup w 2019 r., mistrzem Formuła 3 od swojego debiutanckiego sezonu 2020 i obecnie prowadzi w mistrzostwach Formuły 2 ze 108 punktami, startując w swojej dziewiczej kampanii. Wyobraźcie sobie, że gdyby zdobył mistrzostwo... z pewnością by odszedł... Piastriemu i Zhou w F2 towarzyszy Christian Lundgaard. Duńczyk uczestniczy w swoim drugim sezonie F2 z zespołem ART Grand Prix i zajmuje dwunaste miejsce w klasyfikacji kierowców, bardzo daleko od swojego kolegi z drużyny Theo Pourchaire. Lundgaard sprawdzał się także wIndycar podczas rundy w Indianapolis. Być może jest to wskazówka dotycząca jego przyszłości w sportach motorowych.

„Indycar to wspaniałe mistrzostwa, bardzo konkurencyjne, z poważnymi uczestnikami, oświadczył Davide Brivio, dyrektor wyścigu w Alpine Zespół F1 przed spotkaniem w Indianapolis. Christian Lundgaard jest ważnym czynnikiem napędzającymAlpine Academy i przez całą swoją karierę wykazał się ogromnymi umiejętnościami.” Zanim przejdziesz dalej: „Po dwóch sezonach w Formule 2 oceniamy różne opcje na resztę jego kariery. Jeśli chodzi o Indycar, skupiamy się na teraźniejszości i jestem pewien, że Christianowi się to spodoba. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę go w wyścigu! ». Swój pierwszy wyścig Christian Lundgaard w barwach Rahal Letterman Lanigan Racing zajął dwunastą pozycję. Występ, który nie mógł pozostać niezauważony.

Sytuacja ma także konsekwencje dla innych kierowców, którzy niekoniecznie dążą do miejsca w F1 w przyszłym roku. Tak jest w przypadku francuskiego kierowcy Victora Martinsa i Caio Colleta, którzy biorą udział w mistrzostwach Formuły 3. Martins zajmuje obecnie siódme miejsce na trzy spotkania przed końcem sezonu, podczas gdy Collet jest na dziesiątej pozycji.
Pozycja oczekiwania nie jest najłatwiejsza do opanowania, zarówno w roli pilota, jak i menedżera. Biorąc pod uwagę wieloletni kontrakt Ocona, a obecnie przedłużenie kontraktu Alonso, czas nie sprzyja wspinaniu się do wyższych kategorii. Stan rzeczy, który może skłonić obu mężczyzn do powtórzenia sezonu w Formule 3, zamiast przejścia bezpośrednio do Formuły 2. Czas pokaże, coAlpine zaplanował dla swoich młodych pilotów. 

0 Zobacz komentarze)