W Kanadzie strategia Sainza została obciążona przez samochód bezpieczeństwa

Carlos Sainz był na dobrej drodze do wygrania Grand Prix Kanady, zanim samochód bezpieczeństwa pokrzyżował plany Scuderii, gdy Hiszpan próbował zastosować strategię jednego przystanku.

opublikowany 22/06/2022 à 18:29

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

W Kanadzie strategia Sainza została obciążona przez samochód bezpieczeństwa

Rozpoczynając strategię jednego przystanku, Sainz w końcu musiał zatrzymać się po raz drugi ze względu na samochód bezpieczeństwa © Antonin Vincent / DPPI

Jedenaste podium w karierze, ale Sainz wciąż bez zwycięstwa Formuła 1. Jednak w niedzielę, podczas Grand Prix Kanady, Hiszpan nie zajechał daleko. W rzeczywistości był nawet dobrze przygotowany do zwycięstwa, ale samochód bezpieczeństwa wyruszył na 20 okrążeń przed metą pokrzyżował plany Ferrari. Iñaki Rueda, dyrektor ds. strategii w Stabilny, wróciłem do postępu wyścigu do Carlos Sainz.

Pierwszy VSC: Sainz, naprzeciwko Verstappena

Przede wszystkim start: kierowca Ferrari startuje z trzeciej pozycji za nim Verstappen et Alonso. Startując na tym samym komplecie opon, co jego przeciwnicy, Sainz dążył do szybkiego dogonienia Holendra. „Wszyscy zaczynaliśmy od średnich opon, na których myśleliśmy, że przejedziemy 20-25 okrążeń. Carlos najpierw musiał wyprzedzić Fernando Alonso, co zrobił, zanim zaczął gonić Verstappena. »

Pierwszy zwrot akcji: wirtualny samochód bezpieczeństwa wyruszył na 7. okrążeniu, po wycofaniu się Péreza. Dla Ferrari najważniejsze było wybranie strategii innej niż strategia kierowcy czerwony Byk. „Wiedzieliśmy już, że wyścig będzie rozgrywany wyłącznie pomiędzy nami a Verstappenem. Czuliśmy, że mamy wystarczająco dobre tempo wyścigowe, aby spróbować czegokolwiek i mimo to ukończyć wyścig przed resztą peletonu. Postanowiliśmy więc zastosować strategię odwrotną do strategii Verstappena. Zatrzymał się na 7. okrążeniu, więc pozostaliśmy na torze. »

Dzięki lepszemu niż oczekiwano tempu wyścigowemu Hiszpan był w stanie wykorzystać swoją pozycję lidera i utrzymać prowadzenie. „ Carlos mógł zaczerpnąć przed sobą cennego świeżego powietrza. Od okrążenia 7 do okrążenia 19 Carlos prowadził w wyścigu, a Verstappen nie mógł podejść bliżej. W naszej głowie myśleliśmy, że Carlos będzie stosował strategię jednego pit stopu, a Verstappen będzie miał strategię dwóch postojów. »

Drugie VSC: (prawie) idealne wyczucie czasu

Szczęśliwy traf dla Ferrari: zostaje uruchomiony drugi wirtualny samochód bezpieczeństwa, tym razem w celu ewakuacji samochodu Schumacher w 8. zakręcie. Scuderia postanowiła więc to wykorzystać. „To nie był idealny czas na strategię jednego okienka, ale było bardzo blisko. Postanowiliśmy więc aresztować Carlosa. Przyjechał i VSC został usunięty, kiedy znaleźliśmy się w alei serwisowej… Zamiast w pełni skorzystać z przewagi VSC, wykorzystaliśmy tylko trzy czwarte z niej. Zawsze było to lepsze niż nic” wyjaśnia Iñaki Rueda.

Dlatego też na tym etapie wyścigu Sainz był dobrze przygotowany do zastosowania strategii jednego postoju. „Po drugim VSC wyścig się rozpoczął. Verstappen prowadził w wyścigu na jeszcze jeden postój, a Carlos musiał dojechać do mety na zestawie twardych opon. Na 2. okrążeniu Verstappen zatrzymał się na ostatnim przystanku i gonił nas. Byłoby bardzo interesująco zobaczyć, czy na koniec będzie miał wystarczające tempo, aby wyprzedzić Carlosa. »

Samochód bezpieczeństwa: pośpieszna zmiana strategii

Ale szczęście opuściło stanowisko Ferrari na 49. okrążeniu, kiedy Yuki tsunoda posadził swoje Alfa Tauryń w barierach na drugim zakręcie. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, co zmusiło Scuderię do szybkiej zmiany strategii. „Samochód bezpieczeństwa został wypuszczony zaledwie 3 sekundy przed wjazdem Carlosa do boksów. Musieliśmy bardzo szybko podjąć decyzję o zmianie opon. W tym momencie zmieniliśmy naszą strategię z jednego przystanku na dwa przystanki” przyznaje szef strategii Ferrari.

Włoski zespół również podjął decyzję o wyborze dwóch mieszanek opon, aby ukończyć wyścig. „Mieliśmy wybór między nowymi twardymi oponami a nowymi miękkimi oponami. Oceniliśmy dwie opcje: miękka opona byłaby dobra na pierwsze okrążenia po ponownym uruchomieniu, ale ucierpialibyśmy pod koniec wyścigu. Twardziele byli szybsi po 3-4 okrążeniach. Ponieważ samochody nie mają DRS przez pierwsze 2 okrążenia po ponownym uruchomieniu, uznaliśmy, że twarde opony są najlepiej przygotowane, aby móc zaatakować Verstappen 3-4 okrążenia po ponownym uruchomieniu. I widzieliśmy to, Carlos był w stanie walczyć z nim do końca wyścigu. »

Na nieszczęście dla Ferrari Sainzowi nie udało się wyprzedzić aktualnego mistrza świata przed metą. Choć Scuderia nie może obwiniać się za strategię, wyścig w Kanadzie może wywołać lekkie uczucie żalu. W Montrealu drużyna Maranello odniosła zwycięstwo, które wymykało się jej od początku kwietnia w Australii.

CZYTAJ TAKŻE > Sergio Pérez ranny w szyję podczas wypadku w Montrealu

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz