Charles Leclerc: „Bardzo rozczarowany”

Charles Leclerc nie krył rozczarowania i złości po błędzie na ostatnim okrążeniu Grand Prix Turcji, który pozbawił go podium.

opublikowany 17/11/2020 à 14:03

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Charles Leclerc: „Bardzo rozczarowany”

Z jednej strony uzasadniona radość Sebastian Vettel, ale z drugiej okrutne rozczarowanie Charles Leclerc. Koniec wyścigu Stabilny Ferrari w ostatnią niedzielę w Turquie wywołał dwa bardzo różne uczucia tuż po zakończeniu, w następstwie ostatniej sekwencji z nieoczekiwanym scenariuszem.

Wracając jak strzała na delikatnym Sergio Pérezie z oponami mającymi prawie 50 okrążeń, Charles Leclerc zdołał znaleźć przewagę nad Meksykaninem z Racing Point, który minął szeroko przed ostatnim odcinkiem tureckiego toru.

Jednak blokada koła i nieudane hamowanie kilkaset metrów dalej zniweczyły nadzieje Monegańczyka, który spadł na trzecie miejsce za Pérezem i Vettelem, w zasadzce za swoim kolegą z drużyny i byłym kierowcą. McLaren.

« Jestem sobą ogromnie rozczarowany, powiedział Leclerc po mecie. Brakowało mi wszystkiego w ostatnich zakrętach i nie ma wiele do powiedzenia, bo ostatecznie liczy się wynik.

Mój start był kiepski, po brudnej stronie toru, ale potem wszystko się poprawiło i w połowie wyścigu byliśmy niesamowicie szybcy i dobrze spisałem się, dogoniłem grupę prowadzącą, ale potem wyrzuciłem wszystko do kosza koniec.

Żal mi zespołu, bo mogliśmy dzisiaj zająć drugie miejsce. Z drugiej strony cieszę się z powodu Seba, ponieważ ma on za sobą trudny sezon i w pełni zasłużył na to pierwsze podium. »

Wynik, który nagradza dobre strategiczne wybory Scuderii podczas Grand Prix na trudnym torze w Stambule. « Zawodnicy z czystym torem korzystają z dobrej widoczności i łatwiej wpadają w odpowiedni rytm, dzięki czemu mogą reagować na to, co robią inni– precyzuje Inaki Rueda, szef strategii wyścigu.

Osoby jadące wolniejszymi samochodami i o słabej widoczności mogą rozważyć podjęcie ryzyka, jeśli oznacza to, że po postoju będą mieli wolny tor.

Dlatego właśnie Charles jako pierwszy zatrzymał się i przeszedł na półprodukty pod koniec 6. okrążenia, podczas gdy my czekaliśmy jeszcze dwa okrążenia na Sebastiana, gdy zobaczyliśmy, że tempo Leclerca jest bardzo dobre i że będzie miał wolne okno na pasie startowym, aby się zatrzymać, Slat, wysyłając go z powrotem do ruchu drogowego.

Charlesowi udało się podciąć trzech zawodników i był wystarczająco szybki, aby go dogonić Ricciardo, Sainz et Verstappen po około 15 turach. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Turcji, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta w Stambule, w numerze AUTO 2287tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej a od jutra w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz