0''381! Przerwa, która na jednym okrążeniu dzieli Ferrari de Charles Leclerc z czerwony Byk de Max Verstappen jest najbardziej znaczący. Ale czy to nie za dużo, aby jasno przedstawić prognozy na weekend? To pytanie zadawali sobie wszyscy na torze Albert Park pod koniec pierwszego i drugiego treningu.
Po stronie Scuderii, poza tym, że Monako odstaje od pozostałych czołowej dziesiątki o ponad pół sekundy, to właśnie czytanie długich sztafet sprawia, że po raz kolejny uśmiechamy się wraz z Charlesem szybciej średnio o pięć okrążeń w trybie Medium przed swoim kolegą z drużyny Sainz et Oskar Piastrí . , , , , , , , , , , , , ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,, ,.
Holender ze swojej strony jest dopiero na czwartym miejscu. Trzeba przyznać, że mistrz świata opuścił dużą część drugiego treningu jednomiejscowy wymaga naprawy i wymiany podłogi po tym, jak mocno najechał na krawężnik na zjeździe z zakrętu nr 10.
Teraz prawdziwym pytaniem, które niepokoi Frédérica Vasseura i jego ludzi, jest rzeczywisty wpływ, jaki ta porażka mogła mieć na program przygotowawczy Maxa Verstappena. Czy w sobotę szybko zostanie zapomniany, czy trudny do nadrobienia?
Max Verstappen się nie martwił
Szybka na średniej mieszance gwiazda Red Bulla miała niewiele czasu na torze, aby przetestować miękką; co łatwo wyjaśnia różnicę prawie 4/10 do Ferrari Charlesa Leclerca.
To samo dotyczy długich przejazdów, których nie można uznać za reprezentatywne, ponieważ ani on, ani jego kolega z drużyny Pérez nie pozostawali na torze. Pomiędzy nimi przejechało zaledwie osiem okrążeń, a Meksykanin musiał praktycznie sam pracować nad ustawieniami samochodu, aby zrekompensować nieobecność lidera.
« Uszkodziłem podłogę i podwozie, ujawnił Verstappen w piątkowy wieczór. Ferrari jest szybkie, ale są rzeczy, które możemy udoskonalić. Nie ma się o co martwić. » Rzeczywiście nie ma w tym nic wygórowanego, pod warunkiem jednak, że spowodowane opóźnienie nie pozwoli Ferrari na zdobycie pole position. I tam wszystko stałoby się możliwe dla wyścigu...
Dla Holendra, który po drugim treningu narzekał na silną podsterowność zarówno na średnich, jak i miękkich oponach, jutro trzeci trening będzie miał kluczowe znaczenie. Jeśli nic nie przeszkodzi w dobrym przeprowadzeniu sesji, jest duża szansa, że zobaczymy powtórkę dwóch pierwszych sesji kwalifikacyjnych sezonu, w których w dużej mierze zdominował.
Kto inny jak nie Charles Leclerc?
Z drugiej strony, jeśli z tego czy innego powodu nowe ziarenko piasku miałoby przeszkodzić pięknej mechanice RB20, czy mogłoby to dać innemu zespołowi szansę na zdobycie pole position. A kto inny niż Ferrari mógłby na tym skorzystać?
SF-24 jest jedynym jednomiejscowym myśliwcem, który w pierwszych dwóch rundach nieco wyróżniał się na tle innych, a przynajmniej ucierpiał najmniej w porównaniu z RB20. Z pewnością na bulwarach Melbourne i jedno i drugie McLaren na długich przejazdach był praktycznie tak szybki jak Leclerc, ale na okrążeniu MCL38 robi znacznie mniejsze wrażenie niż maszyna Maranello, a takżeAston Martin ou Mercedes.
Przynajmniej George’a Russella, bo po stronie Lewis Hamilton dzień był najdłuższy. „W drugim treningu radykalnie zmieniliśmy ustawienia samochodu Lewisa, co obróciło się przeciwko niemu, ubolewał szef Toto Wolff. To nie jest dobry dzień! » Sobota będzie kolejną dla podopiecznych Brackleya. A co z Verstappenem?
CZYTAJ TAKŻE > Charles Leclerc widzi swoją „największą szansę” na sukces w meczu z Red Bullem w Melbourne
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)