Oficjalną informację podano wczoraj: Daniel Ricciardo zostawi Red Bull Racing na koniec sezonu 2018 dla zwiąż się z zespołem Renault Sport F1 na kolejne dwa sezony.
Dość zaskakująca wiadomość, ponieważ myśleliśmy, że Australijczyk odszedł, aby przedłużyć współpracę z zespołem Milton Keynes. Nadszedł jednak czas zmian dla człowieka, który dołączył do głównego zespołu austriackiej marki w 2014 roku, na początku ery turbo/hybrydowych jednostek napędowych V6.
„To z daleka najtrudniejsza decyzja które musiałem podjąć w swojej karierze, komentuje Ricciardo w filmie opublikowanym w sieciach społecznościowych. W ciągu 29 lat był to nawet jeden z najtrudniejszych. Jest mi wyraźnie smutno, że muszę kontynuować karierę, i jestem podekscytowany wyzwaniem Renault.
To była dziesięcioletnia przygoda z Red Bullem, która zaczęła się od programu Junior w 2008 roku i wiązała się ze wspaniałymi wspomnieniami. To są rzeczy, za które będę wdzięczny i nigdy nie zapomnę tego fragmentu.
Osobiście uważam, że tak było dobry czas dla mnie, żeby zacząć od nowa gdzie indziej. Jestem podekscytowany tym, co mnie czeka w Renault i chcę podziękować Red Bull Racing, Red Bull, firmie za wszystko, co dla mnie zrobili. Doceniam to z głębi serca. Mamy jeszcze dziewięć wyścigów do skopania tyłków. »
Od czasu przybycia do Red Bull Racing w 2014 roku, po dwóch pełnych sezonach w Toro Rosso, który nastąpił po jego debiucie w Grand Prix w HRT w 2011 roku, byłego mistrza Wielkiej Brytanii F3 i wicemistrz Formuły Renault 3.5 w swojej karierze odniósł siedem zwycięstw i 29 razy stanął na podium.
Członek drużyny Sebastian Vettel w 2014 roku Australijczyk wyprzedził w klasyfikacji generalnej czterokrotnego mistrza świata Niemiec, zajmując 3. miejsce z trzema zwycięstwami. Po nieudanym sezonie 2015 Ricciardo powrócił do sukcesów na torze Sepang w 2016, zanim odniósł zwycięstwo w Baku w zeszłym roku i dwa zwycięstwa w 2018 w Chinach i Monako.
Pozostaje teraz poznać nazwisko następcy Ricciardo w Red Bull Racing, którego będzie wspierał Max Verstappen rok 2019, czas wybrany również przez Miltona Keynesa na zmianę producenta silnika wraz z pojawieniem się bloku silnika Hondy.
Pierre Gasly et Carlos Sainz, członkowie zespołu Red Bull i obecni startujący w Toro Rosso i Renault, wydają się dwoma potencjalnymi rozwiązaniami dla zespołu Christiana Hornera.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)