Od tego czasu minął dzień Theo Pourchaire szybko nie zapomnę. W Austin w piątek 21 października 2022 r. Francuz wziął udział w swojej pierwszej darmowej sesji treningowej w Formuła 1. Jako pilot symulatora w Alfa Romeo, faktycznie powierzono Tricolore jednomiejscowy de Valtteri Bottas aby oficjalnie zadebiutować w F1 w ramach dwóch EL1 zarezerwowanych dla młodych kierowców.
Po pierwszym okrążeniu instalacyjnym Théo pozostawał w boksie przez dobre dwadzieścia pięć minut, ponieważ mechanicy musieli zdemontować tylną skrzynię. Trzydzieści pięć minut przed końcem sesji mógł w końcu wrócić na tor, mając do dyspozycji jeden komplet opon średnich. Okrążenie za okrążeniem udawało mu się poprawiać swój czas i wysiadał z samochodu z uśmiechem od ucha do ucha. Zajmuje 18. miejsce, w środku piątej grupy jednodniowych pilotów, do których należą Alex Palou (16.), Robert Shwartzman (17.), Logan sierżant (19.) i Antonio Giovinazzi (20.).
Sainz dominuje sesję
To ostatnie, szczerze mówiąc, nie było na jego korzyść. Podobnie jak w 2017 roku na Węgrzech, gdzie jeździł już w EL1 Haas, protegowany Stabilny Ferrari straciło samochód już po… zaledwie ośmiu minutach sesji, w wymagających esach sektora 1. Kierowca Formuła E utknął w ścianie przez dobrą minutę, próbując za wszelką cenę ruszyć ponownie, aż do tego stopnia, że dosłownie spalił sprzęgło i przerwał sesję.
Nie jestem pewien, czy Włoch wykorzystał wszystkie szanse, mając na uwadze miejsce, do którego dąży w 2023 roku… Zwróćcie uwagę na dobrą sesję Roberta Shwartzmana, 16. w Ferrari Charles Leclerc, ale kto mógłby zbliżyć się do pierwszej dziesiątki, gdyby nie został zablokowany Max Verstappen w ostatnim zakręcie na swoim ostatnim okrążeniu w powietrzu.
Wśród wielkich nazwisk sesję zdominował Carlos Sainz. Max Verstappen, który zawsze najszybciej łapał rytm, wcześniej przez czterdzieści minut prowadził Lance Stroll pokonał go tylko o dwie tysięczne. Następnie przyszła kolej na Hiszpana, który po założeniu miękkich opon uzyskał najlepszy wynik, poprawiając wynik o 6/10. Max Verstappen nadal zmniejszał przewagę pod koniec sesji (+0″224). Lewis Hamilton pokazał, że Mercedes był wygodny pomimo wyboistej nawierzchni toru w Teksasie (3. miejsce). Batawian nie omieszkał poskarżyć się na zbyt słaby przód i zapytać, czy nie ma problemu z samochodem.
Po stronie francuskiej, oprócz Théo Pourchaire’a, Pierre Gasly zajmuje 8. miejsceEsteban Ocon, jego przyszły kolega z drużyny, jest 11. Przypominamy, że druga darmowa sesja treningowa, która odbędzie się o godzinie 00:2023 czasu francuskiego, potrwa półtorej godziny, gdyż będzie poświęcona testowaniu prototypowych opon Pirelli z perspektywą do 1 roku. Czterej kierowcy, którzy opuścili swoje samochód u nowicjusza w EL45, takiego jak Charles Leclerc, będzie nadal miał XNUMX minut tradycyjnego programu, aby nadrobić zaległości w dojeździe.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)