Gasly: ​​Pozytywnie jest widzieć, jak Honda reaguje

Francuz z Toro Rosso akceptuje konieczność startu z końca stawki w Austin w zamian za ulepszone śmigło.

opublikowany 20/10/2018 à 19:43

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Gasly: ​​Pozytywnie jest widzieć, jak Honda reaguje

Po raz drugi w trzech wyścigach Pierre Gasly i jego kolega z drużyny Brendon Hartley rozpocznie się z tyłu pakietu ze względu na zmianę elementów napędowych. 

Wprowadzona w Rosji jednostka Hondy w specyfikacji C została po raz pierwszy zastosowana w kwalifikacjach, a następnie w wyścigu na torze Suzuka dwa tygodnie temu. Pomimo obietnic składanych na własnym terenie (podwójne wejście w Q3, 6. i 7. miejsce w stawce), japoński producent po raz kolejny wykrył problemy z wibracjami i chciał je natychmiast rozwiązać. 

Skutek: dwóch pilotów Toro Rosso otrzymały przerobione komponenty silnika na Grand Prix Stanów Zjednoczonych, ze znanymi konsekwencjami dla ich kolejności startu. 

« Nikt nie jest szczęśliwy, startując z końca stawki, ale wszyscy jesteśmy szczęśliwi, że możemy liczyć na mocny silnik, chciałem pozytywnie nastawić się do Gasly’ego po pierwszych bezpłatnych sesjach treningowych w Teksasie. Przeprowadziliśmy szeroko zakrojone prace analityczne i odkryliśmy, że stary silnik nie pozwolił nam zapewnić dobrych osiągów w wyścigu. Ok, zaczniemy z daleka i będziemy musieli wyprzedzić więcej osób, aby wrócić do punktów, ale osiągi samochodu będą lepsze i mamy nadzieję, że wykorzystamy to do awansu w rankingach ". 

Gasly, który będzie nadal napędzał Hondę Red Bull Racing w 2019 r., mówi, że jest przekonany, że cierpienia teraźniejszości położą podwaliny pod radośniejszą przyszłość. 

« Najwyraźniej trudności, przed którymi stoimy, wynikają ze wszystkich wysiłków podejmowanych w celu zbudowania wysokowydajnego zespołu podwozia i silnika na przyszły sezon.– dodał Norman. Im wcześniej uda nam się zidentyfikować problemy, tym bardziej konkurencyjni będziemy w 2019 roku. 

Mamy bardziej globalną wizję rzeczy. Zasadniczo chcieliśmy wprowadzić to ulepszenie później, po tym, jak naprawdę rozbiliśmy go na stanowisku testowym, ale ostatecznie powiedzieliśmy sobie, że bardziej stosowne jest wypuszczenie go na tor, gdzie warunki są zawsze trochę inne. 

To naprawdę pozytywne widzieć zdolność Hondy do reakcji. Niecałe dwa tygodnie temu odbyło się Grand Prix Japonii. Mieliśmy tam pewne problemy, a w ten weekend mamy już ewolucję i wdrożone rozwiązania. Są superszybkie. W zeszłym roku w tym samym czasie mieliśmy wiele problemów z silnikiem i tak naprawdę nic się nie zmieniło z jednego wyścigu na drugi. ". 

Pamiętajcie, że Toro Rosso miało silniki Renault ostatni rok.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)